کد خبر : 305559
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
-

توضیحات مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره متناسب سازی حقوق‌ها

توضیحات مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره متناسب سازی حقوق‌ها

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری توضیحاتی پیرامون متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری، برنامه اعزام بازنشستگان به سفرهای سیاحتی و زیارتی، اعطای وام ازدواج به فرزندان آنها و…. ارائه کرد.

به گزارش عصرقائم، محمد اسکندری در هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به همت صندوق بازنشستگی کشوری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد با اشاره به ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: هم در فصل بودجه در سازمان برنامه و هم در مجلس بسیار تلاش کردیم که در کمیسیون تلفیق بیاید، مطرح هم شد اما ایراد مالی به آن گرفتند.

وی افزود: اکنون آیین نامه پیشنهادی ما در این زمینه آماده ست و امروز به وزارتخانه می‌فرستیم تا به دولت ارسال شود. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه در فصل بودجه پیشنهاد داده بودیم دستگاه‌های اجرایی هرچقدر بودجه کمک های رفاهی می‌گیرند ۲۰ درصد آن به بازنشستگان تخصیص یابد گفت: پیشنهاد ما این است که این موضوع در قالب حکم ساده در بندی در قانون بودجه بیاید و اجرا شود، بار مالی جدیدی هم ندارد. 

اسکندری با اشاره به بحث تامین مسکن بازنشستگان گفت: این مهم، در وزارتخانه در دست پیگیری است. چندماه قبل درخواست کردیم در استان ها زمین هایی معرفی کنند و هر استانی اعلام کرد به وزارت راه منعکس کردیم. منتها هنوز خبری درباره آن نشده است. امید است بتوان در این دولت خبر خوشی در این باره داشته باشیم.

وی ادامه داد: به جد پیگیر تشکیل شورای عالی کانون ها هستیم. اگر بازنشستگان کانون منسجمی داشته باشند بهتر می‌توانند از حقوق خود دفاع کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه اکنون ۱۲ درصد منابع پرداخت حقوق ها را از محل سرمایه‌گذاری های اقتصادی خود  تامین می‌کنیم، در حالی که قبلا این رقم صفر تا ۵ درصد بود ادامه داد: البته به صندوق ها فشار وارد می‌شود. ضمن اینکه ۲۴ هزار میلیارد تومان از محل کسورات شاغلین دریافت می‌کنیم و می‌توان گفت بیش از ۲۸ درصد منابع حقوق توسط خود صندوق و کسورات کارمندان تامین می‌شود و این سهم در دو سه سال اخیر بیشتر شده است.

اسکندری افزود: یک تنخواه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی نیاز داریم تا کسورات از بازنشستگان را که با تاخیر پرداخت می‌شود را تسویه کنیم. کسورات با ۳۰ تا ۴۵ روز تاخیر پرداخت می‌شود که از سازمان برنامه درخواست کردیم بودجه آن را به ما تخصیص دهند.

وی با اعلام این خبر که برنامه سفرهای بازنشستگان نیز فردا ابلاغ می‌شود گفت: البته بودجه محدود بود. وام ازدواج فرزندان نیز یک مرتبه به روز شده و سعی می‌کنیم دوباره آن را به روز کرده و به مشمولان بدون صف بپردازیم. رقم وام بازنشستگان به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه همواره مشکلاتی برای اقشار مختلف چه شاغلین، بازنشسته ها و چه بیکاران وجود دارد افزود: نمی شود نسبت حقوق شاغلان به بازنشستگان در یک دستگاه ۱۵۰ درصد و در دستگاه دیگر ۷۰ درصد باشد. این تبعیض‌ها آزاردهنده هستند. پیشنهاد قانون جایگزین نظام تامین اجتماعی چندلایه را آماده و به وزارت رفاه ارسال کرده‌ایم و فکر می‌کنم این روند به سمت عدالت برود. نمی‌توان منکر وضعیت فعلی معیشتی بازنشستگان شد. از همه کسری‌ها و نواقصی که در مدیریت و اقدامات ماست عذرخواهی می‌کنم.

اسکندری همچنین درباره متناسب سازی حقوق‌ها در سال ۱۴۰۱ گفت: فرمول متناسب سازی هنوز مشخص نیست. این نسبت ۹۰ درصدی همترازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در گروه‌های بیست گانه، برقرار است اما دو تعبیر در این زمینه وجود دارد. یکی اینکه به بازنشستگانی که پس از اسفند ۱۴۰۰ بازنشسته شده اند باید برایشان متناسب سازی انجام شود. تعبیر دوم اینکه درست است که اکنون در هر ۲۰ گروه، ۹۰ درصد برقرار است اما برخی دستگاه‌ها زیر ۹۰ درصدند که در قانون و بخشنامه‌ها نیست و باید اصلاح شود و این ۹۰۰۰ میلیارد تومان اینجا خرج شود یا به طور کلی برای همه باشد؟. در هرحال هنوز سازمان برنامه به ما فرمول اعلام نکرده است. 

وی ادامه داد: قرار است در ازای بودجه متناسب سازی به ما سهام بدهند. می‌گویند سهام را بفروش و پولش را به خزانه بریز تا ما آن را به شما برگردانیم. مگر ما سهام فروشیم که جای سازمان خصوصی سازی این کار را انجام دهیم؟ باید پول به ما داده شود. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره معوقات ۱۵ درصدی احکام بازنشستگان علوم پزشکی نیز گفت: چندماه قبل گفتند معوقات پرداخت شده و صندوق در حساب بانکی‌اش گذاشته، در حالی که اعتبار ۱۵ درصد تامین نشده و خود ما هم پیگیر هستیم.

اسکندری در پایان اضافه کرد: طرح های خرید لوازم خانگی ایراداتی داشت که رفع شده و به زودی طی امروز و فردا کارهای ثبت نامش شروع می‌شود.

توضیحات مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره متناسب سازی حقوق‌ها 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =