کد خبر : 305143
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
-

ذوق صهیونیست‌ها از تصمیم عربستان برای گشایش حریم هوایی این کشور روی تل‌آویو

ذوق صهیونیست‌ها از تصمیم عربستان برای گشایش حریم هوایی این کشور روی تل‌آویو

نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی امروز(جمعه) از تصمیم عربستان در بازکردن حریم هوایی خود برای تمامی هواپیماهای غیرنظامی تشکر و تاکید کرد که به تلاش خود برای افزایش رشد اقتصاد اسرائیل و تقویت امنیت و حفظ منافع اسرائیلی‌ها ادامه خواهد داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روسیا الیوم، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم موقت رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد: پس از تلاش‌های طولانی، شدید و سری دیپلماتیک با عربستان و آمریکا امروز خبرهای خوشحال کننده‌ای از آن تلاش‌ها به دست ما رسید، “عربستان حریم هوای خود را بر روی تمامی پروازهای غیرنظامی اسرائیل گشود”.

وی افزود: این تصمیم با امضای “اعلامیه قدس”، تعمیق تعهد آمریکا به “امنیت اسرائیل”، مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران و پیشبرد طرح‌های عادی‌سازی در توافق‌نامه‌های ابراهیم و اجلاس نقف صورت گرفته است.

لاپید همچنین از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاطر سفر به منطقه، بازدید از اسرائیل و تعهدش به قدرت نظامی و دیپلماتیک اسرائیل تشکر کرد و برای او در نشست جده آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: من همچنین از رهبری عربستان برای باز کردن حریم هوایی خود تشکر می‌کنم. این تنها گام اول است. ما با تضمین لازم به خاطر اقتصاد اسرائیل، “امنیت آن” و منافع شهروندانمان به کار خود ادامه خواهیم داد.

وزیر حمل و نقل اسرائیل نیز به نوبه خود از تصمیم عربستان سعودی برای رفع محدودیت‌های اعمال شده بر تمامی خطوط هوایی اسرائیل استقبال کرد.

این وزیر اسرائیلی این اقدام را “گامی مهم” دانست که به تقویت روابط بین اسرائیل و کشورهای خاورمیانه کمک می‌کند و زمان پروازها و قیمت‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان بامداد امروز(جمعه) اعلام کرد حریم هوایی این کشور به روی تمامی پروازهای غیرنظامی که الزامات لازم را رعایت کنند (از جمله هواپیماهای اسرائیلی) باز است. این تصمیم ریاض استقبال جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به دنبال داشت.

رئیس جمهور آمریکا نسبت به تصمیم عربستان مبنی بر بازکردن حریم هوایی عربستان بر روی تمامی هواپیماهای غیرنظامی واکنش نشان داد و این اقدام را ستود.

در همین راستا جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ منتشر شده از کاخ سفید گفت که اعلام این تصمیم به دنبال تلاش‌های دیپلماتیک رئیس جمهور آمریکا با عربستان طی ماه‌های گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: این تصمیم راه را برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه هموار می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا امروز(جمعه) وارد جده می‌شود.

ذوق صهیونیست‌ها از تصمیم عربستان برای گشایش حریم هوایی این کشور روی تل‌آویو
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 17 =