کد خبر : 304593
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
-

تاکید رییس جمهور بر لزوم اجرای تعهدات کشورهای غربی نسبت به ایران

تاکید رییس جمهور بر لزوم اجرای تعهدات کشورهای غربی نسبت به ایران

رئیس جمهور در دیدار سفیر آکردیته لیتوانی اظهار داشت: ایران و لیتوانی ظرفیت‌های متنوع و متعددی برای ارتقای روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری با یکدیگر دارند.

به گزارش عصرقائم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در آئین دریافت استوارنامه «ریکارداس دیگوتیس» سفیر آکردیته لیتوانی گفت: دو کشور ظرفیت‌های متنوع و متعددی برای ارتقای روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری با یکدیگر دارند.

رئیس جمهور با بیان لزوم اجرای تعهدات کشورهای غربی افزود: جمهوری اسلامی ایران طبق تایید همه ناظران به تعهدات خود در توافق عمل کرده است، اما در عوض آمریکا از این توافق خارج شده و کشورهای اروپای نیز از عمل به تعهدات خود تخطی کرده‌اند.

رئیسی اقدام آمریکا و کشورهای اروپایی برای پیگیری صدور قطعنامه علیه کشورمان از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حین مذاکرات را وقیحانه و بر خلاف الزامات مذاکره و توافق توصیف و تصریح کرد: رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران زمینه توافق و همکاری را فراهم خواهد کرد.

«ریکارداس دیگوتیس» سفیر آکردیته لیتوانی نیز در این مراسم با طرح درخواست گسترش روابط و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و از جمله لیتوانی اظهار داشت: به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا تاکید می‌کنم که زمینه و فرصت مناسبی برای توسعه هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

تاکید رییس جمهور بر  لزوم اجرای تعهدات کشورهای غربی نسبت به ایران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 8 =