کد خبر : 304352
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
-

کاهش ۳۳ درصدی هزینه‌های درمان با توسعه سلامت دیجیتال

کاهش ۳۳ درصدی هزینه‌های درمان با توسعه سلامت دیجیتال

مطالعات انجام شده از سوی محققان یکی از گروه‌های فعال در سلامت دیجیتال نشان داد که توسعه این حوزه موجب کاهش ۳۳ درصدی هزینه‌های درمان خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، علیرضا هاشم‌پور، سرپرست تیم داده‌های مرکز رصد و ترویج اقتصاد دیجیتال در مراسم رونمایی از نسخه نهایی سلامت دیجیتال ایران با اشاره به مراحل تهیه این گزارش، گفت: با توجه به نیازسنجی‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه سلامت دیجیتال اقدام به تولید این گزارش کردیم.

وی با بیان اینکه برای تهیه این گزارش ۶ تا ۷ گزارش بین‌المللی در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: در این بررسی به فرمت واحد برای تهیه این گزارش رسیدیم و بر این اساس در سال ۹۹ نسخه اولیه گزارش سلامت دیجیتال تهیه شد.

هاشم پور، اظهار کرد: در نسخه نهایی ما در کنار سایر دیتاها، به رضایت مشتریان توجه کردیم. بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان رضایت مشتریان حدود ۷۴ درصد است و این میزان برای کشورهای دارای بازار سلامت دیجیتال مانند آمریکا و انگلستان ۸۴ درصد است. این عدد نشان می‌دهد جای کار بیشتری در این حوزه داریم.

سرپرست تیم داده‌های این مرکز با تاکید بر ضرورت توسعه سلامت دیجیتال بر اساس پیشران‌های موجود در کشور، افزود: کاهش هزینه‌های درمان یکی از این پیشران‌ها است، چرا که مطالعات نشان داد که توسعه سلامت دیجیتال موجب کاهش ۳۳ درصدی هزینه‌های سلامت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: طبق مطالعه‌ای که انجام شد، تا سال ۲۰۲۷ تا حدود ۵۵ درصد از جمعیت کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به نوعی دیابت مبتلا می‌شوند و این رقم قابل توجه ایجاب می‌کند که به سمت کنترل بیماری‌ها برویم.

کاهش ۳۳ درصدی هزینه‌های درمان با توسعه سلامت دیجیتال

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + سه =