کد خبر : 303870
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
-

جهاد اسلامی در تدارک پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی

جهاد اسلامی در تدارک پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی به ویژه بعد از تهدیدات اخیر دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده که آماده تشدید تنش‌های احتمالی از سوی این جنبش است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، رهبری جهاد اسلامی فلسطین روز دوشنبه نشستی را با سایر گروه‌های فلسطینی برای بررسی مسائل ملت فلسطین در سایه افزایش تجاوزات رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که رژیم اشغالگر مسئولیت کامل تمام پیامدهای ادامه تجاوزات علیه ملت فلسطین را برعهده دارد.

زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رخدادهای قدس و مسجد الاقصی و عملیات قتل ملت فلسطین در شهرهای کرانه باختری و انهدام منازل و هدف قرار دادن اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن اعتصاب اسرا و در رأس آن‌ها خلیل العواوده، اقدام جدی از سوی گروه‌های ملی و اسلامی و ملت فلسطین را می‌طلبد.

اظهارات نخاله پیش بینی‌های اسرائیل را درباره اینکه جهاد اسلامی از سکوت گروه‌های فلسطینی در نوار غزه ناراضی است و قصد تشدید تنش‌ها را دارد، تقویت می‌کند. جهاد اسلامی فلسطین دو ماه پیش همزمان با ترور برخی از اعضای این جنبش توسط اسرائیل و تحولات مسجد الاقصی و یورش‌ها و راهپیمایی پرچم‌ها قصد افزایش تنش‌ها را داشت.

حماس تلاش زیادی کرد تا جهاد اسلامی را قانع کند که اکنون زمان درگیری جدید در نوار غزه نیست. طی چند هفته مسئولان حماس چند بار با مسئولان جهاد اسلامی تماس گرفتند و دیدارهای گسترده‌ای انجام شد تا جهاد اسلامی قبول کند که اکنون نباید وارد جنگ شد اما جهاد اسلامی کاملا راضی نبود.

روزنامه یسرائیل هیوم دوشنبه اعلام کرد که جنبش جهاد اسلامی به دنبال افزایش تنش‌ها است. این جنبش نگران ادامه عملیات ارتش اسرائیل در شمال کرانه باختری به ویژه جنین است و در صورتی که حوادث همین گونه پیش برود نمی‌تواند سکوت را تحمل کند.

این روزنامه نوشت: دلیل اینکه جهاد اسلامی به دنبال افزایش تنش است این است که می‌داند اسرائیل برای نابودی زیرساخت نظامی این جنبش در شمال کرانه باختری تلاش می‌کند. همچنین جهاد اسلامی مایل است انتقام خون اعضایش را که توسط اسرائیل در کرانه باختری به شهادت رسیدند بگیرد. جهاد اسلامی معتقد است که مردم به دلیل، عدم پاسخگویی به حوادث قدس و کرانه باختری از این جنبش و حماس خشم دارند. همچنین حمله به فرودگاه دمشق و افزایش روند حمله به محوری که جهاد عضو آن است، باعث می‌شود این جنبش به فکر تشدید اوضاع بیفتد.

ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک از مارس عملیات طولانی را در کرانه باختری به راه انداختند. نیروهای این رژیم دوشنبه ۱۲ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

جهاد اسلامی در تدارک پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 18 =