کد خبر : 303613
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
-

تصویب دولت برای اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری

تصویب دولت برای اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در زمینه گردشگری دریایی هفته گذشته با مصوبه دولت مقرر شد سوخت و تجهیزات دریایی یارانه‌ای به افرادی که در گردشگری دریایی فعال هستند تعلق گیرد.

به گزارش عصرقائم، عزت الله ضرغامی در بازدید از ظرفیت‌ها و پروژه‌های گردشگری و بررسی مسائل مشکلات چند شهرستان مازندران در نوشهر اظهار کرد: بی تردید استان مازندران از جمله استان‌های ممتاز و درجه اول کشور در حوزه گردشگری است مزیت‌های نسبی استان مازندران بالا است در زمینه‌های جذب گردشگر بصورت متنوع زیاد است و نیاز به صرف وقت دارد تا ظرفیت‌ها را در حد توان به فعالیت برسانیم.

وی با اشاره به پروژه‌های بنیاد مستضعفان تصریح کرد: پروژه‌های خوبی در نمک ابرود در دست اجراست.

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: سه پروژه عظیم مانند مارینا در استان مازندران در دست اجرا است که کاربری متنوع و فرصت بی نظیر برای کسب گردشگر و رضایتمندی مردم دارد.

ضرغامی با اشاره به اینکه آزاد سازی ساحل، طرح عمومی است و ایجاد امکانات تفریحی گردشگری و خدماتی در سواحل ضروری است اظهار کرد:اگر برنامه‌های جایگزین خوب نداشته باشیم وضعیت بدتر از گذشته خواهد بود.

وی ادامه داد: در زمینه گردشگری دریایی هفته گذشته با مصوبه دولت مقرر شد سوخت و تجهیزات دریایی یارانه‌ای به افرادی که در گردشگری دریایی فعال هستند تعلق گیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه این مسئله درباره شناور‌های بزرگ وکروز تاثیر گذار خواهد بود که برای ورود کروز و شناور‌های بزرگ رایزنی شده است تصریح کرد: کروز‌ها تا چند هزار مسافر را جابجا میکنند و برای حضور آن‌ها با شرکت‌های بزرگ وارد مذاکره شدیم.

این مسئول داشتن اسکله مناسب برای ورود کروز را لازم وضروری دانست و از مذاکره بنیاد مستضعفان برای ساخت اسکله خبر داد.

ضرغامی از حضور جدی کروز در سواحل جنوبی کشور خبر داد و گفت: سواحل جنوب ظرفیت ورود کشتی‌های بزرگ گردشگری دارد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به مازندران از روند ساخت هتل پنج ستاره آراز و مارینا پارک خزر در بخش مرکزی شهرستان نوشهر و تپه تاریخی شش هزار ساله کلار و کاخ اجابیت در شهرستان کلاردشت و حریربافی و نمک آبرود چالوس بازدید می‌کند.

تصویب دولت برای اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری/کشتی‌های گردشگری کروز به دریای ایران وارد می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 9 =