کد خبر : 317412
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
-

مرمت در خراسان شمالی متوقف شد

مرمت در خراسان شمالی متوقف شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی به دنبال افت شدید دما، از تعطیلی کارگاه‌های مرمتی در این استان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، با توجه به شدت گرفتن سرما و هشدارهای هواشناسی درباره شرایط آب‌وهوا در شماری از استان‌های کشور، پایش و حفاظت از آثار تاریخی در این شرایط مطرح است. استان خرسان شمالی نیز در روزهای اخیر با کاهش شدید دمای هوا و برف و مه همراه بوده است، از این‌رو علی مستوفیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت آثار تاریخی این استان در شرایط جوی موجود، تاکید کرد: تاکنون مشکلی در امنیت و سلامت آثار تاریخی به وجود نیامده و گزارشی هم در این‌باره دریافت نشده است.

او ادامه داد: پیش از این‌که وارد فصل سرما و توده‌های بارندگی شویم، برای اقدامات حفاظتی آثار تاریخی برنامه‌ریزی می‌کنیم و در جلسات شورای معاونان به صورت مکتوب به معاونان میراث‌فرهنگی این موضوع ابلاغ می‌شود. همچنین بازدیدها و پایش‌های دوره‌ای از این آثار انجام می‌شود. نیروهای یگان ویژه نیز از آثار سرکشی می‌کنند و اگر موردی باشد گزارش می‌دهند و کارگاه‌های مرمت فوری در آنجا مستقر می‌شوند و مرمت اضطراری را برای آن‌ها انجام می‌دهند. از دو روز گذشته نیز همکاران ما در حال بازدید و سرکشی بوده‌اند و هر جایی که احساس کنند به اقدامات حفاظتی نیاز است، خیلی سریع دست به کار می‌شوند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی درباره وضعیت کاوش و مرمت آثار تاریخی در این شرایط، اظهار کرد: کاوش‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که تا دو ماه قبل از شروع فصل سرما تمام شود و قسمت‌هایی که به پوشش حفاظتی نیاز دارند، پوشیده می‌شوند. محوطه‌هایی هم که تاکنون کاوش شده‌اند به طور مستمر بازدید و پایش می‌شوند. کارگاه‌های مرمت، اما در طول سال دایر هستند که در این چند روز با شدت گرفتن سرما و کاهش دما تا منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد، کارگاه‌های مرمت مستقر در سطح استان، موقتا تعطیل شده‌اند.

مستوفیان همچنین درباره وضعیت حمل‌ونقل و خدمات‌رسانی به مسافران، گفت: در استان خراسان شمالی با حمل و نقل زمینی مشکلی نداریم، اما در فرودگاه بجنورد در روزهایی که برفی و مه‌آلود باشد، احتمال کنسلی پروازها را وجود دارد. از اقامتگاه‌های استان نیز بازدید شده و مسافران هم مستقر بودند و مشکلی در خدمت‌رسانی و تأمین انرژی برای آن‌ها نداشتیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 18 =