کد خبر : 302832
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
-

زونکن چیست و چه کاربردی دارد؟

زونکن چیست و چه کاربردی دارد؟

زونکن به پوشه های بزرگی گفته می شود که در سازمان ها، شرکت ها مورد استفاده است و دارای سایزهای مختلف می‌باشد. زونکن ها معمولا دارای جلدهای سختی از جنس مقوا یا پلاستیک می‌باشند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از کران تامین فلات، داخل زونکن دو گیره فلزی جهت نگهداری مدارک است که می توانیم برگه هایی را به زونکن اضافه و کم کنیم. کاربرد زونکن بایگانی کردن اسناد و مدارک می باشد. بنابراین عمده ترین کاربرد زونکن بایگانی کردن می باشد.

معرفی انواع زونکن اداری

انواع زونکن از لحاظ جنس

زونکن ها انواع مختلفی دارند همچنین کیفیت بالا، دوام و استحکام زونکن مسئله مهمی در خرید زونکن می باشد.

  • جنس پلاستیکی
  • جنس مقوایی

انواع زونکن از لحاظ اندازه

  1. A3
  2. A4
  3. A5
  4. B5

انواع زونکن از لحاظ حلقه

در هنگام خرید زونکن می بایست به نوع حلقه آن توجه نمایید.

حلقه O شکل

این نوع حلقه برای ورق زدن راحت اسناد درون زونکن بسیار مناسب است. این حلقه ها همانند کلاسور برای زونکن با عطف باریک مناسب می باشد و امکان بایگانی اسناد کمتری را به شما خواهد داد.

حلقه D شکل

زونکن هایی که دارای حلقه D شکل هستند باعث تراز بودن برگه ها روی هم می شود. این حلقه روی جلد پشتی نصب شده و تا ۲۵% بیشتر گنجایش بایگانی اسناد را نسبت به حلقه O دارد.

انواع زونکن از لحاظ عطف

زونکن ها دارای سه نوع عطف می باشند.

  1. زونکن با عطف ۲٫۵ سانتی متری که به این نوع زونکن کلاسور گفته می شود و در انواع مختلف کلاسور ۲ حلقه و کلاسور ۴ حلقه تولید و به بازار عرضه می شود. در این زونکن تعداد ۲۰۰ برگه گنجایش دارد.
  2. زونکن با عطف ۴ سانتی متری که به این نوع زونکن، زونکن باریک یا زونکن ۴ سانت گفته می شود. در این زونکن تعداد ۴۰۰ عدد برگه گنجایش دارد.
  3. زونکن با عطف ۷٫۵ سانتی متری که بیشتر به این نوع زونکن ، زونکن پهن یا زونکن ۷٫۵ سانتی گفته می شود. در این زونکن تعداد ۶۰۰ عدد برگه گنجایش دارد.

ابعاد استاندارد زونکن های اداری

زونکن ها در ابعاد مختلف از جمله A3 – A4 – A5 – B5  تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. زونکن های A5 و B5 بیشتر برای نامه ها، فاکتورها، زونکن A4  از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین ابعاد زونکن می باشد. زونکن A3 برای برگه های بزرگتر مانند برگه های طراحی و نقشه کشی مورد استفاده است.

قیمت زونکن

زونکن اداری از کجا بخریم؟

برای خرید عمده و تکی انواع زونکن از جمله A3 – A4 – A5 – B5 جهت بایگانی اسناد و مدارک و محافظت از آن‌ها در برابر آسیب و گم شدن احتمالی آن ها در انواع برندها، کیفیت عالی و همچنین قیمت عمده و ارزان به سایت تامین فلات مراجعه نمایید و جهت اطلاع از قیمت ها و خرید با کارشناسان تامین فلات تماس حاصل فرمایید.

تفاوت زونکن و کلاسور در چیست؟

عمده کار زونکن و کلاسور یکسان است اما در شرکت هایی که با برگه و اسناد کار دارند، استفاده صحیح از آنها می تواند تاثیر زیادی در کیفیت کارها داشته باشد. با این که از زونکن و کلاسور برای بایگانی می توان استفاده کرد اما کلاسور توان زونکن برای بایگانی ندارد. کلاسور دارای قابلیت افزودن یا برداشتن کاغذ هستند، به طوری که هر زمان از تمام برگه های داخل کلاسور استفاده شد با برداشتن کاغذ های قدیمی و اضافه کردن کاغذ های جدید دوباره می توان از آن ها استفاده نمود، اما زونکن به دلیل اشغال فضای زیاد و وزن بیشتری که از کلاسورها دارند کاربردشان به بایگانی کردن محدود می شود.

تفاوت در حلقه‌های زونکن و کلاسور

یکی از تفاوت های زونکن و کلاسور در تعداد حلقه های آنهاست، زونکن ها معمولا دارای دو حلقه اما کلاسورها معمولا حلقه‌های بیشتری دارند.

وجود و عدم وجود حلقه انگشت

در پشت زونکن یک حلقه وجود دارد که از آن برای بیرون کشیدن زونکن از قفسه بایگانی استفاده می شود. این قلاب در کلاسوردیده نمی‌شود؛ زیرا کلاسور مناسب بایگانی نمی باشد.

تفاوت در ساختار قفل برگه ها

قفلی که برای آزاد کردن برگه در زونکن و کلاسور می باشد با هم متفاوت است. قفل کلاسور با فشاری که بر اهرم های دو طرف آن وارد می شود باز می‌شود. در زونکن‌ها با خارج کردن اهرم مخصوص قفل زونکن باز خواهد شد.

خرید زونکن  A4 از تامین فلات

شرکت تامین فلات که یکی از بزرگترین شرکت های تامین ملزومات اداری در تهران می‌باشد دارای انواع لوازم تحریر از جمله زونکن A4  با قیمت مناسب می باشد. جهت خرید زونکن با انواع مختلف و برندهای متنوع به سایت تامین فلات مراجعه نمایید و برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش تامین فلات تماس حاصل فرمایید.

انواع زونکن اداری

قیمت زونکن اداری چقدر است؟

قیمت زونکن هم مانند اجناس دیگر دستخوش نوسان قیمت است. از همین رو نمی توان برای آن قیمت ثابتی تعیین کرد. قیمت زونکن به عوامل مختلف زیر بستگی دارد.

  • تعداد
  • جنس
  • برند
  • ابعاد و سایز

    زونکن چیست و چه کاربردی دارد؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 18 =