کد خبر : 302650
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
-

دیدار معاون وزیر دفاع عربستان با بلینکن و وندی شرمن در واشنگتن

دیدار معاون وزیر دفاع عربستان با بلینکن و وندی شرمن در واشنگتن

معاون وزیر دفاع عربستان در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن، علاوه بر بررسی روابط راهبردی و تاریخی میان دو کشور و راه‌های تقویت آن، بر هماهنگی آمریکا و عربستان در مواجهه با ایران تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از الشرق الاوسط، خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان، شنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار کرد.

در جریان این گفتگوها،‌ علاوه بر مسائل مربوط به روابط راهبردی و تاریخی میان دو کشور و راه‌های تقویت آن به مسئله یمن نیز پرداخته شد.

خالد بن سلمان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص یمن، مدعی شد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان امیدوار است که یمنی‌ها به یک راه‌حل سیاسی شامل جهت دستیابی به صلح و توسعه دست یابند.

معاون وزیر دفاع عربستان تاکید کرد که علی رغم مثبت بودن آتش بس اعلام شده تا حد زیادی، سازمان ملل و جامعه جهانی نقش مهمی در روند صلح یمن دارند.

وی بیان کرد که سازمان ملل و جامعه جهانی باید “شبه نظامیان حوثی” را جهت باز کردن جاده‌های استان تعز، واریز درآمدهای بندر حدیده به بانک‌های تحت حمایت دولت مستعفی و مشارکت جدی در تلاش‌ها جهت رسیدن به صلح تحت فشار قرار دهند، تا یمن بتواند به سمت امنیت، ثبات، ساخت و ساز و رفاه حرکت کند.

دو طرف همچنین بر داشتن دیدگاه مشترک دو کشور برای مقابله با سیاست‌های منطقه‌ای ایران تصریح کرده و بر هماهنگی امنیتی و دیپلماتیک بین دو کشور جهت مقابله با “تهدیدات ایران” از جمله رسیدگی به پرونده هسته‌ای، برنامه توسعه موشک‌های بالستیک و سیاست‌های منطقه‌ای ایران تاکید کردند.

معاون وزیر دفاع عربستان همچنین با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار و بر هماهنگی و تبادل اطلاعات در رابطه با پرونده‌های مورد اهتمام مشترک دو کشور گفتگو کرد.

در جریان این دیدار همچنین تحولات مورد انتظار عربستان در چارچوب چشم انداز ۲۰۳۰ مورد بررسی قرار گرفت و همکاری‌ها و گفتگوهای موجود بین دو کشور بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی مورد توجه قرار گرفت.

خالد بن سلمان در نهایت از تایید طرف آمریکایی مبنی بر حمایت از عربستان جهت توسعه قابلیت‌های نظامی و رفع نیازهای دفاعی کشور استقبال کرد.

دیدار معاون وزیر دفاع عربستان با بلینکن و وندی شرمن در واشنگتن
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 11 =