کد خبر : 302654
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
-

مشکلی به نام شکل رای گیری در مجمع کمیته ملی المپیک

مشکلی به نام شکل رای گیری در مجمع کمیته ملی المپیک

کمیته ملی المپیک در مجمع فوق‌العاده تغییری در نوع رای گیری ایجاد کند تا هر آنچه مصوب می شود در مورد اینکه رسمیت دارد یا نه ابهام نداشته باشد.

به گزارش عصرقائم، مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک سوم خرداد برگزار می شود و در این مجمع قرار است تاریخ برگزاری انتخابات مشخص شود. اعضای مجمع باید بین ۲۰ تیر  و ۳۰ مرداد یک تاریخ را انتخاب کنند تا انتخابات کمیته بعد از چندماه وقفه بالاخره برگزار شود.

نکته  مهم در این مجمع می تواند نحوه گرفتن رای اعضای مجمع باشد. در مجمع ۱۷ اسفند زمانی که قرار بود اعضا نسبت به اینکه انتخابات در فصل بهار باشد یا بعد از بازی های آسیایی، بی‌نظمی خاصی را شاهد بودیم.

در این مجمع از اعضا خواسته شد کسانی که موافق برگزاری انتخابات در فصل بهار هستند دستان خود را بالا ببرند و همین اتفاق در مورد پیشنهاد دوم یعنی برگزاری انتخابات بعد از بازیهای آسیایی هم رخ داد. در رای‌گیری انجام شده در خلال مجمع اعلام شد که ۱۷ نفر به برگزاری انتخابات در فصل بهار و ۲۲ نفر به برگزاری آن بعد از بازی‌های آسیایی رای داده اند. پس از مجمع ابهاماتی به وجود آمد که قانون نصف به اضافه یک آرای اعضای دارای حق رای حاضر در مجمع رعایت شد یا خیر.

در آن مجمع برخی ها به صورت آنلاین رای دادند که رای آنها مشخص نبود. برخی دیگر هم عنوان کردند که اصلا در مجمع دست خود را بالا نبرده اند. در هر صورت این بی نظمی برای مجمع کمیته ملی المپیک خوب نبود از این رو این انتظار می رود که برای مجمع فوق العاده، کمیته ملی المپیک راهکار دیگری را در نظر بگیرد.

کمیته ملی المپیک می‌تواند همانند یک مجمع انتخاباتی از یک صندوق رای گیری استفاده کند و اعضا رای خود را به صورت مکتوب داخل صندوق بیندازند تا هم حرف و حدیثی باقی نماند و واضح مشخص شود که کدام از این دو تاریخ توانسته تعداد رای قانونی را به دست آورد.

در ماده ۹ اساسنامه کمیته ملی المپیک هم  آمده است: جلسات فوق العاده مجمع عمومی با حضور حداقل دو سوم اعضای دارای حق رای مجمع رسمیت یافته و تصمیمات متخذه در آن  با آرای دو سوم اعضای حق رای مجمع معتبر خواهد بود.

بنابراین طبق اساسنامه کاملا مشخص است که هر کدام از این تاریخ ها ۲۰ تیر یا ۳۰ مرداد باید رای دو سوم  اعضای دارای حق رای مجمع را داشته باشد.

از طرفی دیگر از آنجا که حسین المسلم دبیر کل شورای المپیک آسیا نیز  در مجمع ایران حضور دارد بنابراین بهتر است این رای گیری به بهترین نحو و بدون حاشیه برگزار شود.

مشکلی به نام شکل رای گیری در مجمع کمیته ملی المپیک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + نه =