کد خبر : 301806
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
-

رئیس جمهور آلمان: مفهوم ساخت “خانه مشترک اروپایی” شکست خورد

رئیس جمهور آلمان: مفهوم ساخت “خانه مشترک اروپایی” شکست خورد

فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان در اظهاراتی اذعان کرد که تلاش ها برای عملی کردن مفهوم “خانه مشترک اروپایی” شکست خورده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان این اظهار نظر را در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که در پی گفتگوهایش با کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی در بخارست برگزار کرد، مطرح کرد. این کنفرانس مطبوعاتی به صورت زنده در وب سایت یوهانیس پخش شد.

او خاطرنشان کرد: همه ما از مفهوم عالی پیشنهاد شده از سوی میخائیل گورباچف (رهبر اتحاد شوروی سابق) ​​در دهه ۱۹۸۰ درباره ساخت یک خانه مشترک اروپایی حمایت کردیم. اما امروز باید بگوییم که این تلاش ها با شکست مواجه شده‌اند. این به این معنی نیست که تلاشها برای مشارکت در ساخت آن غلط بودند.

اشتاینمایر افزود: حمایت سیاسی که من از پروژه خط لوله نورد استریم ۲ ارائه کردم یک خطا و یک ارزیابی اشتباه بود.

رئیس جمهور آلمان همچنین درباره سفر ناموفق خود به اوکراین اظهار نظر کرد.

او خاطر نشان کرد: این سفر به کی یف نه فقط برنامه ریزی شده بلکه همچنین تدارک دیده شده بود. من می خواستم به همراه آندژی دودا رئیس جمهور لهستان و روسای جمهور کشورهای حوزه بالتیک با هدف ابراز همبستگی اروپایی مشترکمان به کی یف بروم. اما فهمیدم که این امر نامطلوب است، اما با وجود این، ما آلمانی ها با تمام وجود از اوکراین حمایت می کنیم و آلمان کشوری است که بیشترین حمایت مالی، اقتصادی و نظامی را از اوکراین به عمل می آورد.

اشتاینمایر در پاسخ به سوالی درباره بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد روسیه، اذعان داشت که “اقتصاد آلمان در گذشته عادت داشته بیشترین سهم انرژی خود را از روسیه دریافت کند.”

او متذکر شد: این سهم (مربوط به انرژی روسیه) به میزان قابل توجهی در حال کاهش یافتن است. و در حال حاضر، اگر جدیدترین ارقام را به خاطر بیاورم، میزان وابستگی به نفت روسیه حدود ۱۵ درصد است.

وی با بیان اینکه از پیشنهادهای ملموس مندرج در بسته ششم تحریم‌های ضدروسی بی‌اطلاع است، ابراز اطمینان کرد که در روزهای آینده آنها مشخص خواهند شد.

رئیس جمهور آلمان همچنین در جریان این سفر برنامه دیدار با نیکولای سیوکا، نخست وزیر رومانی، و همچنین دانش آموزان اوکراینی یک انستیتوی مستقر در بخارست و نمایندگان اقلیت های آلمانی و یهودی در رومانی را داشت.

رئیس جمهور آلمان: مفهوم ساخت "خانه مشترک اروپایی" شکست خورد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =