کد خبر : 301789
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
-

تقویت پایگاه‌های ساحلی و خانه‌های امدادی در کشور

تقویت پایگاه‌های ساحلی و خانه‌های امدادی در کشور

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تقویت پایگاه‌های امداد جاده‌ای و ساحلی و کوهستان از برنامه‌های هلال احمر است، گفت: توسعه و گسترش این پایگاه‌ها جزو برنامه‌ها است.

به گزارش عصرقائم،  پیرحسین کولیوند در مراسم کلنگ زنی مجتمع بزرگ چندمنظوره امدادی، آموزشی، فرهنگی هلال احمر در بابلسر با اشاره به اینکه بنیان هلال احمر مردمی است، بیان کرد: جنس کار این جمعیت، کمک به مستمندان و نیازمندان است.

وی از مردم به عنوان پشتوانه اصلی این جمعیت یاد کرد و افزود: بخش‌های زیادی در جمعیت هلال احمر فعال است و در حوزه بین الملل در ۱۴ کشور جهان دارای مرکز درمانی و بیمارستان هستیم که نماد جمهوری اسلامی در این مناطق است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از نگاه درمانی در حوزه بین الملل، توسط فدراسیون جهانی صلیب سرخ برنده مدال جهانی شدیم و به دنبال آن ایران به عنوان رئیس کمیسیون پیش نویس مجمع جهانی و مصوبات صلیب سرخ و دنیا تعیین شد.

کولیوند با اظهار اینکه مدال جهانی به دلیل فعالیت در زلزله بم و ارائه خدمات به این جمعیت اختصاص داده شد و ریاست کمیسیون پیش نویس مجمع جهانی برای اولین بار به ایران داده شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در حوزه امداد و نجات داخل با داشتن نیروهای توانمند امدادگر توانایی خوبی داریم اما باید در زمینه لجستیک و تقویت آن کار و برنامه ریزی کنیم تا آمادگی کامل برای خدمات رسانی داشته باشیم.

وی افزود: تجارت خوبی جمعیت هلال احمر در قرن اخیر کسب کرده است و دغدغه معیشت همکاران از جمله مسائل است و امیدواریم با تلاش صورت گرفته در مجلس این مسئله حل شود.

کولیوند با عنوان اینکه طبق بیانیه گام دوم انقلاب اقدامات خوبی را در جمعیت هلال احمر شروع کردیم، گفت: شاهد یک جمعیت داوطلب میلیونی خواهیم بود تا جوانان مؤمن، پاک، انقلابی و کاردان را تربیت کنیم.

وی تولیدات گیاهان دارویی و جدید را از دیگر اقدامات هلال احمر ذکر کرد و با اشاره به پروژه مجتمع چندمنظوره امدادی در بابلسر آن را طرح ملی دانست.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره طرح ساحل گفت: از تمامی ظرفیت‌های ملی برای خدمات رسانی در سواحل شمال بهره گیری می‌کنیم.

کولیوند با اظهار اینکه تقویت پایگاه‌های امداد جاده‌ای و ساحلی و کوهستان از برنامه‌های هلال احمر است، افزود: توسعه و گسترش این پایگاه‌ها جزو برنامه‌ها است.

وی آموزش همگانی برای ارتقای سطح تاب آوری مردم در حوادث وبلایا را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: باید مردم برای درک خطر و کاهش آسیب‌ها و مخاطرات آموزش‌های لازم را برای خودامدادی و دیگرامدادی فراگیرند.

این مسئول ادامه داد: توسعه خانه‌های امدادی از دیگر برنامه‌های برای سهیم کردن مردم و ارائه خدمت رسانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، امدادرسانی محله است.

کولیوند توسعه ناوگان هوایی و زمینی و نوسازی آن را از دیگر برنامه‌های مهم هلال احمر ذکر کرد و گفت: باید جمعیت هلال احمر درخور و شأن مردم عزیز کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به کلنگ زنی مجتمع چندمنظوره امدادی از آن به عنوان بزرگترین پروژه هلال احمر یاد کرد وگفت: این مجتمع ظرفیت‌های خوبی را برای شهر بابلسر و کشور ایجاد می‌کند و مطمئن هستم این مرکز به عنوان الگوی مهم امدادی در کشور خواهد بود.

تقویت پایگاه‌های ساحلی و خانه‌های امدادی در کشور/ایران رئیس کمیسیون پیش‌نویس مجمع جهانی و صلیب سرخ دنیا شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =