کد خبر : 301734
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
-

چین متعهد ایفای “نقش سازنده” در بحبوحه تنش‌ها در شبه جزیره کره شد

چین متعهد ایفای “نقش سازنده” در بحبوحه تنش‌ها در شبه جزیره کره شد

یک هفته پس از آنکه کره شمالی متعهد توسعه نیروهای اتمی‌اش با بالاترین سرعت ممکن شد، نماینده ویژه پکن در امور کره شمالی تاکید کرد، چین همچنان به ایفای نقشی سازنده در حل مساله اتمی کره شمالی متعهد است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، لیو شیائومینگ، نماینده ویژه دولت چین در امور شبه جزیره کره این اظهارات را در جریان دیدار با نو کیو-دوک، همتای کره جنوبی‌اش در سئول مطرح کرد.

در حالی که مذاکرات خلع تسلیحات اتمی با آمریکا همچنان در حالت تعلیق به سر می‌برد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هفته گذشته در حالی که بر یک مانور نظامی بزرگ نظارت داشت متعهد شد تا با سرعت بالا زرادخانه اتمی کشورش را توسعه دهد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، نو کیو-دوک نگرانی‌های خود را درباره آزمایشات اتمی اخیر کره شمالی و فعالیت‌های اخیر این کشور برای بازسازی سایت آزمایش اتمی ابراز کرده و از پکن خواست تا برای بازگرداندن پیونگ‌یانگ به پای میز مذاکرات نقشی ایفا کند.

این وزارتخانه در بیانیه گفت: دو طرف با ادامه ارتباطات استراتژیک نزدیک میان کره جنوبی و چین بر سر مسائل شبه جزیره کره توافق کردند.

لیو گفت: پکن نیز نسبت به تشدید اوضاع در شبه جزیره کره‌ای نگران است اما کلید حل این مسئله در دستان کره شمالی و آمریکاست.

سفر لیو به کره جنوبی که نخستین سفرش از آوریل سال ۲۰۰۱ میلادی به دنبال انتصابش در این سمت محسوب می‌شود، چند روز پیش از مراسم تحلیف یون سوک-یئول، رئیس جمهور تازه منتخب کره جنوبی در تاریخ ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) سال جاری میلادی و سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به سئول برای دیدار و مذاکره با یون در تاریخ ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) سال جاری میلادی صورت گرفته است.

چین متعهد ایفای "نقش سازنده" در بحبوحه تنش‌ها در شبه جزیره کره شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + دوازده =