کد خبر : 301731
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
-

ماراتن ربات‌های دانش‌آموزی و دانشجویی کلید خورد

ماراتن ربات‌های دانش‌آموزی و دانشجویی کلید خورد

مسابقات ربوکاپ ایران با حضور تیم‌های دانش آموزی و دانشجویی امروز چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت ماه با برگزاری افتتاحیه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش عصرقائم، شانزدهمین دوره مسابقات بین‌الملل ربوکاپ ایران (ROBOCUP IRANOPEN 2022) با برگزاری مراسم افتتاحیه، امروز چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند.

در شانزدهمین دوره از مسابقات ربوکاپ آزاد ایران که تا روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ادامه دارد، بیش از ۱۳۵ تیم از دانشگاه‌ها و مدارس داخل و خارج از کشور و حدود ۸۰۰ شرکت کننده خواهند بود.

ربوکاپ یا جام جهانی ربات‌ها، یک پروژه بین‌المللی برای ارتقای هوش مصنوعی، دانش رباتیک و مکاترونیک است. فدراسیون جهانی ربوکاپ در تلاش است تا با طرح مساله‌ای استاندارد که دامنه گستره آن تمامی فناوری‌های موجود را به مشارکت و آزمون فرا می‌خواند، به پرورش تحقیقات هوش مصنوعی و ربات‌های هوشمند بپردازد.

ربوکاپ، بازی فوتبال را با هدف ایجاد ابتکاراتی برای مسائل اساسی اجتماعی و صنعتی به عنوان محور اصلی تحقیقات خود انتخاب کرده است و هدف نهایی آن تشکیل یک تیم کاملا هوشمند از ربات‌های انسان‌نما است که در سال ۲۰۵۰ برابر تیم قهرمان جام جهانی فوتبال به پیروزی دست یابد.

این دوره از مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۱۴۰۱ در ۹ لیگ از جمله لیگ‌های دانش آموزی، فوتبالیست، امدادگر، دموی دانش‌آموزی و کواسپیس و ربات‌های سرویس‌رسان در کار، ربات پرنده، خودروی خودران و دموی بزرگسال برگزار خواهد شد.

ماراتن ربات‌های دانش‌آموزی و دانشجویی کلید خورد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + یازده =