کد خبر : 311026
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
-

سایه سیاه بیماری‌های فصلی بر سر دانش‌آموزان مازندرانی

سایه سیاه بیماری‌های فصلی بر سر دانش‌آموزان مازندرانی

سه هزار و ۶۳۰ دانش آموز مازندرانی در یک هفته گواهی پزشکی ابتلا به بیماری‌های فصلی را به مدارس ارائه کردند.

به گزارش بلاغ، قربانعلی سهرابی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: سه هزار و ۶۳۰ دانش آموز استان از ۲۵ مهر تا دوم آبان ماه امسال گواهی پزشکی ابتلا به علایم کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی را به مدارس خود ارائه کرده اند.
او افزود: تصریح کرد: ۸۸ درصد دانش آموزان مازندرانی به تناوب در کلاس‌ها درس حاضر شدند و بقیه غیبت موجه یا غیرموجه داشتند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: عادی انگاری‌ها و کمبود امکانات سبب شده است تا فقط ۱۵ درصد دانش آموزان دستورالعمل‌های بهداشتی را در مدارس استان رعایت کنند.

سهرابی گفت: ۲۱۰ مدرسه استان اعتبار لازم برای حل مشکلات زیرساختی مانند نصب تهویه در کلاس‌های درس و تامین مواد ضدعفونی کننده و ماسک رایگان دانش آموزان را ندارند.

وی افزود: اگر هر کدام از این مدارس ۱۵۰ دانش آموز داشته باشند به عبارتی بیش از ۳۱ هزار دانش آموز با حداقل امکانات در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: کمبود امکانات بهداشتی در برخی مدارس به ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گزارش و مقرر شد اعتباراتی برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده به ۱۸۰ مدرسه استان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تخصیص یابد.

سایه سیاه بیماری‌های فصلی بر سر دانش‌آموزان مازندرانی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − ده =