کد خبر : 301528
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
-

طرح نخست وزیر لیبی برای آغاز گفت‌وگو با مشارکت همه طرفها

طرح نخست وزیر لیبی برای آغاز گفت‌وگو با مشارکت همه طرفها

نخست وزیر لیبی از آغاز گفتگوی ملی با ابتکار عمل دولت به منظور ارتباط مستقیم با همه طرف‌ها و دستیابی به توافق ملی واقعی خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روسیا الیوم، فتحی باشاغا، نخست وزیر مکلف لیبی گفت، این ابتکار عمل با هدف تقویت اصل مشارکت ملی گسترده در این برهه حساس است که وحدت همگان را می‌طلبد.

وی گفت، دولتش دست خود را بدون استثنا به سوی همگان دراز کرده و از نشستن با هرطرفی که گمان می‌کند دولت وی در رویارویی با آن آمده است مخالفت نورزیده است.

باشاغا در خصوص آغاز ماموریت دولت از مقر آن در طرابلس، پایتخت لیبی گفت: ما به اصل جلوگیری از کشتار و حفظ امنیت و ثبات پایتخت پایبند و مخالف هرگونه درگیری و نبرد به هر دلیلی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نگرانی‌های جوانان خود که اسلحه به دوش می‌کشند، و نیز ایفای مسئولیت‌های امنیتی و نظامی آنها را قدردان هستیم. وقت آن رسیده است که دولت خود را بسازید و به خود و توانایی‌هایتان برای ساخت میهن اعتماد کنید.

پیش از این، پارلمان لیبی، فتحی باشاغا را مأمور تشکیل دولتی کرد که در اوایل ماه مارس رای اعتماد گرفت. این درحالی است که دولت باشاغا و رای اعتماد پارلمان نمایندگان لیبی توسط شورای عالی دولتی رد شده است.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی پس از عدم برگزاری در دسامبر گذشته برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد. این تعویق در شرایطی صورت می‌گیرد که درگیری بر سر قوانین انتخاباتی که توسط پارلمان به طور یکجانبه و بدون توافق با شورای دولتی تهیه شده بود، شدت یافته است.

طرح نخست وزیر لیبی برای آغاز گفت‌وگو با مشارکت همه طرفها

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =