کد خبر : 301325
تاریخ انتشار : جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۰۵
-

آیت‌الله توکل: صهیونیست دست‌پرورده استکبار جهانی است

آیت‌الله توکل: صهیونیست دست‌پرورده استکبار جهانی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسرائیل، دست پرورده استکبار جهانی است که دستانش به خون مردم مظلوم جهان آغشته است؛ گفت: مردم باید در این روز به میدان بیایند، اظهار تاسف کنند و همه باید در حد توان به مردم مظلوم فلسطین کمک کنیم.

به گزارش عصرقائم،  روز قدس  که به‌طور رسمی روز جهانی قدس نامیده می‌شود، یک رویداد سالانه است که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود که به منظور ابراز حمایت از فلسطینیان و مخالفت با صهیونیسم و دولت اسرائیل توسط جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران آغاز شده است.

امام خمینی(ره) در روز ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ مصادف با ۱۳ رمضان در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

پس از آن هر ساله تمامی مسلمانان جهان و به‌ویژه ایران در این روز با راهپیمایی در آخرین روز ماه رمضان، فریاد مظلومیت مردم فلسطین و آزادی قدس را سر می‌دهند.

آیت‌الله سیدرحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان در این‌باره به خبرنگار بلاغ با دعوت از مردم برای شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: جنگ با دشمنان، یک‌بار برای رسیدن به اهدافی با جنگ انجام می‌شود که این اهداف، پایین است.

وی افزود: اما یک‌بار برای رسیدن به اهدافی دیگر جنگ انجام می‌شود که این جنگ یک جنگ اعتقادی است و اهداف آن خیلی سنگین است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان، خاطرنشان کرد: صیونیست‌ها آمدند و در این جنگ با جان و مال و ناموس مردم بازی کردند، مردم مظلوم و بی دفاع را کشتند و خون این مردم بی‌گناه را ریختند.

آیت‌الله توکل تاکید کرد: آن‌ها خود را مالک و دیگران را غیرمالک این سرزمین می‌دانند و با متعرضان به شدت برخورد می‌کنند و لذا این دشمن یک دشمن عادی و معمولی نیست.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها در این جنگ هم در حال جنگ اعتقادی و هم در حال جنگ غیراعتقادی هستند و مردم این سرزمین را از خانه و کاشانه‌شان بیرون کرده‌اند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان، مطرح کرد: این اسرائیل، دست پرورده همین دنیا و استکبار جهانی است و از دل مردم امریکا و قدرت‌های استکبار جهانی بیرون آمده است.

آیت‌الله توکل متذکر شد: دست اسرائیل به خون مردم مظلوم جهان آغشته است و مردم باید در این روز به میدان بیایند، اظهار تاسف کنند و همه باید در حد توان به مردم مظلوم فلسطین کمک کنیم و این بایدها همه واجب و ضروری است.

آیت‌الله توکل: صهیونیست دست‌پرورده استکبار جهانی است/روز قدس روز فریاد مظلومیت مردم فلسطین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + هفت =