کد خبر : 318405
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
-

تشکیلات خودگردان فلسطین: مسؤولیت تنش متوجه اسرائیل است

تشکیلات خودگردان فلسطین: مسؤولیت تنش متوجه اسرائیل است

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین مسؤولیت تنش میدانی را متوجه اسرائیل دانست و نسبت به خطر از کنترل خارج شدن اوضاع هشدار داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، سران تشکیلات خودگردان فلسطین پس از جلسه‌ای به ریاست «محمود عباس» در رام‌الله تأکید کردند که مسؤولیت کامل تنش خطرناکی که اوضاع به آن منتهی شده متوجه اسرائیل است و این تنش نتیجه جنایات آن و به شهادت رساندن ۳۱ فلسطینی در ماه جاری است.

طبق گزارش میدل ایست نیوز، این بیانیه افزوده که اسرائیل به شهرک‌سازی استعماری و انضمام اراضی و تخریب خانه‌ها و بازداشت و سیاست‌های نژادپرستانه و زیر پا نهادن مقدسات اسلامی و مسیحی و هتک حرمت مسجد الاقصی ادامه می‌دهد و این سیاست با هدف شانه خالی کردن از مسؤولیتش در پایبندی به اجرای توافقات و نقض قوانین بین‌المللی انجام می‌شود.

تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که ادامه این روند موجب از کنترل خارج شدن اوضاع و تهدید امنیت و ثبات کل منطقه می‌شود.

در این بیانیه از آمریکا و جامعه بین‌المللی خواسته شده که دولت اشغالگر اسرائیل را به توقف اقدامات یکجانبه وادار کنند و افزوده شده که این مسیر عملی بازیابی اعتبار به روند سیاسی‌ای است که به پایان اشغالگری بر خاک عراق در مرزهای ۱۹۶۷ از جمله در قدس شرقی می‌انجامد.

تشکیلات خودگردان افزوده که به تصمیمات خود در روز پنج‌شنبه گذشته درباره توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل و تلاش برای دستیابی به حقوق کامل ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

این بیانیه همچنین بر اهمیت پذیرش دعوت رئیس تشکیلات برای برگزاری گفت‌وگوی فراگیر ملی جهت تقویت جبهه داخلی و یکپارچه‌سازی موضع سیاسی در برابر چالش‌ها تأکید کرده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین: مسؤولیت تنش متوجه اسرائیل است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 11 =