کد خبر : 301102
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
-

پوشش زنده راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف جهان

پوشش زنده راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف جهان

شبکه پرس تی‌وی در روز قدس همزمان با پوشش خبری این روز، برنامه‌ها و مستندهایی را با محوریت فلسطین، تاریخچه تجاوز اسرائیل به این کشور و اشغال آن، مظلومیت فلسطینیان در تاریخ روی آنتن خواهد برد.

به گزارش عصرقائم، شبکه پرس تی‌وی همزمان با پوشش خبری روز قدس، برنامه‌ها و مستندهایی را نیز با محوریت فلسطین، تاریخچه تجاوز اسرائیل به این کشور و اشغال آن، مظلومیت فلسطینیان در تاریخ، مواضع اصولی جمهوری اسلامی در قبال مناقشه فلسطین، تاثیر روز قدس و برگزاری باشکوه آن در تقویت آرمان‌های فلسطین، سیاست‌های منفعت‌طلبانه و محافظه‌کارانه کشورهای عربی و رویکرد ناعادلانه و یکطرفه کشورهای غربی و در رأس‌شان آمریکا در قبال مردم فلسطین برای مخاطبان انگلیسی‌زبان خود در سراسر جهان تهیه و پخش می‌ کند.

مدیر اتاق خبر پرس تی‌وی از پوشش زنده راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف جهان خبر داده است.

نرگس‌خاتون رستمی با بیان این مطلب افزود: در ویژه برنامه خبری که از ساعت ۹ تا ۱۴ روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود، راهپیمایی و مراسم روز قدس در شهرهای مختلف پوشش داده می‌شود و گزارش‌هایی از این راهپیمایی‌ها به شکل زنده در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

رستمی خاطرنشان کرد: همچنین دو ویژه‌برنامه خبری با حضور مهمانان و کارشناسان مسائل فلسطین در لندن و نیویورک برگزار می‌شود که در این برنامه‌ها درباره ابعاد راهپیمایی روز قدس و تاثیر آن بر مسئله فلسطین و اتحاد جهان اسلام صحبت خواهد شد.

مدیر اتاق خبر پرس تی‌وی ادامه داد: همچنین قرار است در روز قدس با چهار تن از رهبران و مبارزان فلسطینی مصاحبه اختصاصی داشته باشیم.

به گفته مدیر تامین برنامه پرس تی‌وی محور موضوعی تمام برنامه‌های هفتگی این شبکه به مسئله فلسطین و روز قدس اختصاص دارد.

ابراهیم پورانوری تاکید کرد: برنامه‌های هفتگی پرس تی‌وی از جمله شبه‌قاره، فلسطین؛ محرمانه‌زدایی، آفریقا امروز، جریان خاورمیانه، شکاف اقتصادی، سگ‌ها و گربه‌ها، ایران امروز، اعلامیه با ریچارد مدهرست، هشتگ پربازدید و … به شکل ویژه بر مساله فلسطین متمرکز هستند.

وی در تشریح جزئیات برخی از این برنامه‌ها اظهار کرد: موضوع برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» به روز قدس به عنوان میراث ماندگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و تاثیر آن بر مساله فلسطین و جلوگیری از عادی سازی این موضوع مهم جهان اسلام اختصاص دارد.

پورانوری افزود: رابرت کارتر تهیه‌کننده و مفسر و پاتریک هنینگسن صاحب‌نظر سیاسی از لندن به عنوان مهمانان این هفته برنامه نقش تعیین کننده امام خمینی(ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس و تاثیر بزرگداشت این روز در حمایت از مردم فلسطین را از زوایای مختلف بررسی می‌کنند.

مدیر تامین برنامه پرس تی‌وی ادامه داد: برنامه «ایران امروز» نیز به مناسبت روز جهانی قدس، به بررسی جایگاه و اهمیت حمایت ایران از مردم فلسطین و جنبش‌های آزادی‌خواه منطقه و اهمیت روز قدس در زنده نگه داشتن مبارزه برای احقاق حقوق فلسطینیان می‌پردازد.

وی افزود: این برنامه میزبان دکتر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، دکتر مهدی شکیبایی قائم‌مقام جمعیت حمایت از مردم فلسطین و دکتر مهدی آشنا تحلیلگر مسائل فلسطین است.

پورانوری درباره موضوع برنامه «آفریقا امروز» هم بیان کرد: موضوع این برنامه به بزرگداشت روز قدس در آفریقا و اهمیت موضوع فلسطین برای مردم این قاره اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: پروفسور فرید اساک، محقق نویسنده و فعال ضدآپارتاید مسلمان و عضو سازمان «آفریقا برای فلسطین» و عبدالرحمان محمد احمد فعال سیاسی اهل جیبوتی به عنوان مهمانان این هفته «آفریقا امروز» درباره اهمیت روز جهانی قدس در قاره آفریقا صحبت می‌کنند.

مدیر تامین برنامه شبکه پرس تی‌وی اضافه کرد: موضوع برنامه «شبه قاره» نیز به انعکاس مواضع مردم و دولت‌های واقع در منطقه شبه قاره هند به موضوع فلسطین و اهمیت آن در جوامع آسیای جنوبی اختصاص دارد.

شبکه پرس تی‌وی علاوه بر پوشش خبری و ساخت برنامه‌های مختلف، مستندهای جدید و جذابی را درباره مناقشه فلسطین و اهمیت آن پخش می‌کند.

در همین راستا، مستند «گفت‌وگو با افراد قابل توجه» برای اولین‌بار از پرس تی‌وی پخش می‌شود.

این مستند ضمن روایت داستان زندگی الن سی هگوپیان، فیلسوف و جامعه‌شناس سوری، اهمیت موضوع فلسطین را از دیدگاه متفکران غربی و شرقی از جمله ادوارد سعید و نوام چامسکی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

موضوع مستند «۱۰ دقیقه» نیز به بررسی ماهیت ضدصلح اسرائیل و عملکرد جنایتکارانه این رژیم در دهه‌های گذشته اختصاص دارد.

این مستند با یادآوری جنایت‌های بی‌شمار اسرائیل در دهه‌های گذشته به این موضوع صحه می‌گذارد که احتمال توافق و برقراری صلح پایدار میان اسرائیل و فلسطینیان دور از ذهن به نظر می‌رسد و بعید است اتفاق بیفتد.

«جنگ غزه؛ یک روز خانوادگی» دیگر مستندی است که به مناسبت روز قدس از پرس تی‌وی پخش می‌شود.

این مستند یک روز کامل یک خانواده در غزه را به نمایش می‌گذارد که به خاطر ترس از بمباران‌های مکرر رژیم غاصب مجبورند محل سکونت خود را ترک کنند و به پناهگاه‌ها بروند.

پوشش زنده راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف جهان

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − ده =