کد خبر : 300828
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
-

رگبار و رعد و برق در تهران

رگبار و رعد و برق در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در تهران و کاهش نسبی دما خبر داد.

به گزارش عصرقائم، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران از بعداز ظهر امروز (۴ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی و تداوم فعالیت آن تا پایان هفته در بعضی ساعات وقوع رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.

شدت بارش در روز سه‌شنبه (۶ اردیبهشت) پیش‌بینی می‌شود.

از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۵ تا ۷ اردیبهشت) کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای  ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۵ ‌اردیبهشت ماه) نیمه‌ابری تا ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۱  و حداکثر دمای ۲۷  درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۶ اردیبهشت ماه) نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید  با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۵  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: دوشنبه تا چهارشنبه (۵ تا ۷ اردیبهشت ماه) وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد رخداد تگرگ به‌ویژه در ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر به‌طور محلی، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، شکستن درختان فرسوده، خیزش موقت گردوخاک و کاهش دید محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های موقت وعدم استقرار در مناطق مرتفع توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

رگبار و رعد و برق در تهران/ کاهش نسبی دما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 7 =