کد خبر : 317326
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
-

سردترین مناطق کشور از اواسط دهه ۹۰ تا امروز

سردترین مناطق کشور از اواسط دهه ۹۰ تا امروز

دمای هوا در چهار ایستگاه هواشناسی واقع در خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در ماه جاری شکسته شد و تا ۲۳.۵- درجه سانتیگراد کاهش یافت این در حالیست که طی شش سال گذشته برخی استان‌ها حتی دمای ۴۳- سانتیگراد را تجربه کرده‌اند.

به گزارش عصرقائم، بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی کشور، کمینه دمای استان خراسان رضوی – سرخس در سال ۸۶ حدود ۱۹.۸- سانتیگراد ثبت شده بود این در حالیست که در روز ۲۳ دی‌ماه  با دمای ۲۳- رکورد کمینه دمای خود را شکست. ایستگاه هواشناسی چناران در خراسان رضوی نیز در این تاریخ با ثبت کمینه دمای ۲۳.۵- سانتیگراد از رکورد کمینه دمای خود در سال ۸۶ که ۲۲- درجه سانتیگراد بود عبور کرد.

استان سیستان و بلوچستان- زابل نیز ۲۴ دی‌ماه با کمینه دمای ۱۱.۲- درجه سانتیگراد از رکورد کمینه دمای خود در سال ۸۶ با دمای ۱۰- درجه سانتیگراد عبور کرد. ایستگاه زهک نیز با ثبت دمای ۹.۵- در ۲۴ دی ماه رکورد کمینه دمای خود را در سال ۸۶ با دمای ۸.۲  سانتیگراد شکست.

لازم به ذکر است طی شش سال اخیر نیز برخی استان‌ها سردترین دمای کشور را تجربه کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به گیلانغرب کرمانشاه با دمای ۴۳.۵- درجه سانتیگراد در ۱۹ آذر ۱۳۹۹، فیروزآباد اردبیل با دمای ۳۸.۹- سانتیگراد دراول دی ۱۳۹۹، ازنا در لرستان با دمای ۳۱.۸- درجه سانتیگراد در ۷ اسفند ۱۳۹۷، سرآرود کرمانشاه با دمای ۳۱.۴- درجه سانتیگراد در ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، سراب آذربایجان شرقی با دمای ۳۰- درجه سانتیگراد در ۴ بهمن ۱۳۹۹ و ورزقان آذربایجان شرقی با دمای ۲۹.۷- در ۹ بهمن ۱۳۹۶ اشاره کرد.

سردترین مناطق کشور از  اواسط دهه ۹۰ تا امروز

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =