کد خبر : 300750
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
-

هجوم دوباره مردم به جاده‌ها در هفته گذشته

هجوم دوباره مردم به جاده‌ها در هفته گذشته

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته افزایش قابل توجهی نسبت هفته قبل از آن داشته است که نشان می‌دهد برای همین چند روز تعطیل گذشته هم سفر و جاده را ترجیح دادند.

به گزارش عصرقائم، بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور از تردد بین‌ استانی انواع وسایل نقلیه و سفرهای جاده‌ای مردم از ۲۶ فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه به طور متوسط روزانه یک  میلیون و ۸۱۵ هزار و ۴۹۳ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که در قیاس با هفته قبل از آن (یعنی ۱۹ تا ۲۵ فرودین ماه) افزایش ۲۷ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۵ درصدی کاهش را نشان می‌دهد.

هجوم دوباره مردم به جاده‌ها در هفته گذشته

همین اعداد و ارقام برای وسایل نقلیه سبک یعنی همان خودروهای شخصی مردم افزایش بیشتری را نشان می‌دهد چرا که تردد خودروهای سبک در هفته گذشته ۳۳ درصد نسبت به هفته قبل از این بررسی و ۴۳ درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته رشد یافته است.

هجوم دوباره مردم به جاده‌ها در هفته گذشته

همچنین بر اساس اطلاعات دریافت شده از دوربین‌های پلاک‌خوان در محورهای مواصلاتی کشور شش میلیون و ۳۹۷ هزار پلاک خودرو در جاده‌های برون‌شهری مشاهده شده است. در این میان بیشترین مبدأ پلاک‌های رویت شده در محورهای مواصلاتی مربوط به تهران و البرز با حدود ۲۵ درصد و پس از آن‌ها به استان‌های فارس، مازندران و خراسان رضوی اختصاص دارد.

هجوم دوباره مردم به جاده‌ها در هفته گذشته

تغییرات تردد بین‌استانی از ۲۶ فرودین ماه  تا ۲یکم اردیبهشت ماه نسبت به هفته قبل از این گزارش نیز نشان می‌دهد استان‌های خوزستان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری به ترتیب با منفی پنج درصد، منفی سه درصد و منفی دو درصد بیشترین افت را تجربه کردند و بیشترین افزایش ترددهای بین استانی مربوط به اردبیل، گیلان، مازندران و قزوین با ۱۱ درصد، هشت درصد، پنج درصد و پنج درصد رشد نسبت به دو هفته قبل است.

هجوم دوباره مردم به جاده‌ها در هفته گذشته
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 6 =