کد خبر : 300024
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
-

محتکران؛ عامل گرانی برنج ایرانی

محتکران؛ عامل گرانی برنج ایرانی

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی عامل اصلی افزایش قیمت برنج ایرانی را در یک ماه گذشته احتکار و دلال بازی دانست و گفت: قیمت برنج ایرانی هفته جاری کاهش می یابد.

به گزارش عصرقائم، مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی عامل اصلی افزایش قیمت برنج ایرانی را در یک ماه گذشته احتکار و دلال بازی دانست و گفت: قیمت برنج ایرانی این هفته نسبت به قیمت‌های فعلی پایین‌تر می‌آید.

وی درباره وضعیت بازار برنج ایرانی افزود: برنج ایرانی موجود در بازار مربوط به کشت چند ماه پیش کشاورزان بوده و این افزایش قیمت در بازار غیرمنطقی است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: متأسفانه بعد از سال نو قیمت برنج ایرانی در حالی افزایش یافت که قیمت برنج مصوب برای طارم درجه یک ۶۵ هزارتومان تعیین شده بود و هیچ گونه افزایش قیمتی را در سراسر کشور نداشتیم.

امرالهی با بیان اینکه محتکران، دلالان و سودجویان قیمت برنج ایرانی را در بازار افزایش داده‌اند تصریح کرد: هدفشان از این احتکار افزایش قیمت پایه برنج کشت جدید است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از امروز تا پایان ماه مبارک رمضان به همه واحدهای بازرسی و نظارت سراسر کشور دستور داده شده چنانچه بازرسان و ناظران با گران فروشی برنج بیش از نرخ مصوب، انبارها، مراکز عمده فروشی و مراکز تأمین کننده توسط محتکران روبرو شوند، علاوه بر برخورد جدی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی رأی صادر می‌شود.

طبق مصوبه معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در یکم اسفندماه سال ۱۴۰۰ قیمت فروش برای مصرف‌کننده به منظور پیشگیری از افزایش بی‌ضابطه برای هر کیلوگرم برنج طارم ایرانی درجه یک ۶۵ هزار تومان، برنج طارم درجه دو ۶۰ هزار تومان، برنج ایرانی شیرودی ۴۲ هزار تومان، برنج هندی وارداتی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی وارداتی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر اساس این ابلاغیه، با گران‌فروشان برنج و متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

محتکران؛ عامل گرانی برنج ایرانی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 8 =