کد خبر : 316677
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
-

وجود ۱۶ هزار ساختمان نیازمند بازرسی ایمنی در تهران

وجود ۱۶ هزار ساختمان نیازمند بازرسی ایمنی در تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تشکیل ۲۲ تیم ارزیاب برای بررسی ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه از وجود ۱۶ هزار ساختمان نیازمند بازرسی ایمنی در تهران خبر داد.

به گزارش عصرقائم، علی نصیری در سومین جلسه قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران که عصر امروز در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد، گفت: قرارگاه ایمنی کالبدی پیشتر دو جلسه در خرداد ماه و مرداد ماه سال جاری تشکیل داده که در طی آن سند ایمنی کالبدی کلانشهر تهران به تصویب ستاد مدیریت بحران شهر تهران رسیده است. کمیته‌های ‌۹گانه‌ای ذیل این قرارگاه نیز شکل گرفته که خوشبختانه جلسات آنها برگزار شده، در میان این کمیته‌ها سه کمیته فنی، عمرانی، ایمنی شهرسازی و معماری و کمیته هماهنگی ایمنی مناطق به شکل فعالانه‌تری اقدامات خود را پیگیری کرده‌اند. البته سایر کمیته‌ها همچون کمیته اطلاعاتی و امنیتی و کمیته حقوقی نیز عملکردهای خوبی داشته‌اند.

وی در تشریح مصوبات جلسات قبلی قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران، گفت: اقداماتی باید از سوی دولت انجام می‌شد. موضوع ایمنی شهر مربوط به یک دستگاه نیست و ناایمنی‌ها نیز مربوط به امروز و دیروز نیستند. لذا درخواست ما ورود جدی‌تر دستگاه‌هاست تا با نگاهی همدلانه موضوعات را به پیش ببرند. بی تردید کاهش اثرات ناشی از بحث فرونشست که امروز به منطقه ۱۰ رسیده و وارد این منطقه شده است از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه چاه‌ها نیز وارد مدار آب شرب شهروندان شده‌اند بحث فرونشست تشدید خواهد شد.

وی تاکید کرد: پیرو مصوبات جلسات قبلی قرارگاه ایمنی برای اولین بار در کشور ۹ دستگاه در حضور وزیر کشور و شهردار تهران تفاهم‌نامه امضا کردند و در همین راستا از جمله اقدامات قرارگاه موضوع احصاء ۱۶ هزار ساختمان نیازمند بازدید بود که با آغاز به‌کار تیم‌های ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه تهران ۵۲۲ ساختمان بازدیدشان انجام شد. ساختمان‌هایی شامل بیمارستان‌ها، برج‌های مهم و … که بازدید آنها در حال انجام است. همچنین دو دوره آموزشی برای افرادی که در این تیم‌ها قرار می‌گیرند نیز برگزار شده است.

۳۷ گود پرخطر در تهران داریم

در بخش دیگری از این جلسه به موضوع ایمن سازی برخی ساختمان‌ها و مراکز پر تردد و روند پیگیری ایمن‌سازی آنها به همراه پنج ساختمان دیگر اشاره شد. همچنین نصیری در تشریح روند ایمن سازی گودهای رها شده شهر تهران که سه گود در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: ۱۹۳ گود رها شده در تهران وجود دارد که ۳۷ مورد پر خطر هستند. ایمن سازی این گودها با اولویت گودهای در مالکیت شهرداری تهران آغاز شده و در همین راستا گود برج میلاد تا کنون ۴۶ درصد پیشرفت ایمن سازی داشته است اما تزریق اعتبارات نیاز است چرا که ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد نوسازی این گود است.

در ادامه این جلسه نیز به موضوع سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) بوستان‌های تهران اشاره شد و مواردی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وجود ۱۶ هزار ساختمان نیازمند بازرسی ایمنی در تهران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =