کد خبر : 299703
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
-

مجید ترکان: دبیر گفت از نوجوانان هم مثل بزرگسالان حمایت می‌کند

مجید ترکان: دبیر گفت از نوجوانان هم مثل بزرگسالان حمایت می‌کند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: آزادکاران نوجوان در جام موحد و تورنمنت ترکیه به میدان می‌روند.

به گزارش عصرقائم، مجید ترکان در گفتگو ، درباره برگزاری دومین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، اظهار کرد: خوشبختانه اردوی تیم ملی در شرایط خوبی برگزار شد و بزودی نیز مرحله سوم اردوها آغاز می‌شود. ما در این ۲ مرحله از نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی کشور به عنوان نفرات اصلی دعوت کردیم و در کنار آن نیز نفراتی که مستعد بودند و فکر می‌کردیم می‌توانند به تیم ملی کمک کنند، به اردو دعوت شدند. از مربیان ادورای استان‌های مختلف نیز دعوت کردیم تا با حضور در اردو هر چه بیشتر در جریان مسائل فنی قرار بگیرند و آن را به مربیان دیگر در استان‌هایشان منتقل کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، درباره رویدادهای پیش رو نیز، خاطرنشان کرد: در پایان سومین مرحله اردوی تیم ملی، در جام عبدالله موحد به میدان می رویم. همچنین از فدراسیون کشتی درخواست کردیم تا در صورت امکان، در تورنمنت ترکیه که اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود، شرکت کنیم. نفرات اعزامی به این مسابقات نیز با مشاهده عملکرد نفراتمان در جام موحد مشخص می‌شود.

مجید ترکان: دبیر گفت از نوجوانان هم مثل بزرگسالان حمایت می‌کند

وی تصریح کرد: نوجوانان بر خلاف بزرگسالان در حال رشد به لحاظ جسمانی هستند و از مسابقات قهرمانی کشور که ۳ ماه پیش برگزار شد تا امروز شاهد تغییر وزن در برخی بچه ها مخصوصا در اوزان پایین هستیم، بنابراین باید با توجه به شرایط جسمی و بدنی نفراتمان و وضعیتی که در اردوها دارند، تصمیم‌گیری کنیم. از سوی دیگر شیوع کرونا طی دو سال گذشته باعث شد بسیاری از کشتی گیران در استان‌های مختلف تا حد زیادی از شرایط تمرینی دور شوند که همین موضوع نیز کار را سخت‌تر می‌کند. تمام تلاش ما این است که در اردوها ضمن بالا بردن آمادگی جسمانی بچه‌ها، نقاط ضعف آن‌ها را برطرف کنیم.

ترکان درباره نحوه انتخاب ملی پوشان برای مسابقات آسیایی و جهانی، گفت: قطعا هدف ما اعزام بهترین نفرات به این مسابقات است. عملکرد بچه‌ها در مسابقات و تورنمنت‌ها و همچنین شرایط اردویی آن‌ها، نقش اصلی را در شناخت برترین ها خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این وجود تنها به جام موحد و تورنمنت ترکیه برای شناخت نفرات اتکا خواهد کرد یا خیر، خاطرنشان کرد: زمان زیادی نداریم و از سوی دیگر نیز مسابقات نوجوانان در سطح جهان بسیار کم برگزار می‌شود، مثلا مسابقات روسیه به علت تحریم این کشور لغو شد یا مسابقات آنتالیا در ترکیه و یونان نیز تقریبا همزمان با جام موحد برگزار می‌شوند، تنها رویدادی که می‌توانیم در آن شرکت کنیم تورنمنت دیگری در ترکیه است.

مجید ترکان: دبیر گفت از نوجوانان هم مثل بزرگسالان حمایت می‌کند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، درباره میزان حمایت های فدراسیون کشتی از رده نوجوانان اظهار کرد: آقای دبیر عنوان کرد به رده نوجوانان نیز همانند بزرگسالان و حتی بیشتر توجه خواهد کرد تا آینده کشتی ایران تامین شود، خوشبختانه این نگاه در عمل نیز وجود دارد و شرایط تا اینجای کار مثبت بوده است. تمام اردوها طبق نظر کادر فنی برگزار شده و از اعزام تیم به ترکیه نیز استقبال شد. در مجموع نگاه فدراسیون به تیم نوجوانان مثبت است، حرکت تازه‌ای آغاز شده و این را در عمل نیز مشاهده می‌کنیم. مسئولان نیز باید حمایت‌های بیشتری داشته باشند چرا که آینده ورزش ایران توسط همین نوجوانان شکل می‌گیرد.

وی در پایان گفت: من همیشه گفته‌ام برای کسب موفقیت باید بر اساس فرآیند و همکاری عمل کنیم. سلسله مراتب انتقال نوجوانان به جوانان و سپس بزرگسالان باید درست طی شود تا کشتی ایران به جایگاه واقعی خود برسد. تعامل خوبی میان کادرهای فنی برقرار است و من نیز تا جاییکه در اختیارم است تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین آزادکاران نوجوان به درستی راهی رده جوانان شوند و در مسیر درست قرار بگیرند.

مجید ترکان: دبیر گفت از نوجوانان هم مثل بزرگسالان حمایت می‌کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + چهار =