کد خبر : 299281
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
-

مهمترین نقشه راه ستاد فهما ارائه فعالیت‌های فرهنگی هنری قرآن‌محور است

مهمترین نقشه راه ستاد فهما ارائه فعالیت‌های فرهنگی هنری قرآن‌محور است

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در محفل انس با قرآن در روز اول ماه رمضان و از سوی دیگر با در نظر گرفتن وظایف ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امسال با قوت دوچندان در عرصه فعالیت‌های قرآنی گام برداشته و ماه مبارک رمضان را آغازگر این حرکت قرار داده‌ایم.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی -رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور- در گفت‌وگو ، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اولین روز ماه مبارک رمضان در محفل نورانی انس با قرآن اظهار کرد: ایشان در بخشی از مباحث خود فعالیت‌های قرآنی در کشور را خوب اما ناکافی ارزیابی کردند. رهبر انقلاب همچنین تبدیل مساجد در هر مرحله به پایگاه‌های قرآنی و تعامل و ارتباط با مساجد دیگر آن محله و تشکیل جلسات و مسابقات قرآنی در بین آنها را بهترین مشوق برای وارد شدن نوجوانان و جوانان به وادی قرآن و به خصوص تربیت حافظان قرآن عنوان کردند.

ادامه داد: آنچه که در سخنان مقام معظم رهبری، بیش از هر نکته‌ای مورد توجه قرار گرفته مساله قرآن و ترویج فعالیت‌های قرآنی از مساجد است؛ چراکه از صدر اسلام تاکنون مسجد محور و مرکزی اصلی تعلیم قرآن و از سوی دیگر تفسیر معارف آن بوده است. این مهم در طول تاریخ بنا بر فرهنگ و سبک زندگی در هر جامعه در قالب‌های مختلفی ارایه شده اما همواره یک مرکز و مأوای اصلی برای قرآن وجود داشته و دارد که همان مسجد است.

وی افزود: چراغ مسجد به اقامه نماز جماعت و تلاوت مستمر قرآن است که روشن می‌ماند؛ بنابراین با توجه به منویات مقام معظم رهبری و از سوی دیگر با در نظر گرفتن وظایف ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امسال با قوت دوچندان در عرصه فعالیت‌های قرآنی گام برداشته و ماه مبارک رمضان را آغازگر این حرکت قرار داده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: برگزاری جلسات روزانه تلاوت قرآن در مساجد، برگزاری دوره‌های نهج‌البلاغه خوانی در مساجد، برپایی جلسات قرائت مجلسی با حضور قاریان برجسته در استان های مختلف، برگزاری جلسات نقد کتاب با محور موضوعی سوره‌های قرآن، برگزاری حلقه‌ها و کارگاه‌های مختلف ویژه گروه سنی کودک و نوجوان با محور معارف قرآنی، از جمله فعالیت‌‎های قرآنی است که به مناسبت ماه رمضان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر طرح های مختلفی با محوریت شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در دست اجرا است که از ماه مبارک رمضان در رشته‌های مختلف این مسابقات به مرحله اجرا می رسد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: همچنین با توجه به تنوع فرهنگی و قومیتی در استان های مختلف، کانون‌های فرهنگی هنری فعال اقدام به برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای قرآنی خود می کنند. برای مثال بسیاری از کانون ها در عرصه فعالیت های هنری مرتبط با قرآن فعالیت داشته و از این راه کسب درآمد دارند. معرق و منبت کاری نقوش قرآنی از جمله این موارد محسوب می شود که با استقبال مخاطبان نیز مواجه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به ارایه فعالیت های قرآنی در مساجد، تلاش ما این است که در کانون های فرهنگی هنری، به مثابه یک اهرم عمل کنیم به این معنا که با ارایه محتواهای قرآنی در قالب فعالیت های عرصه فرهنگ و هنر زمینه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد را فراهم سازیم و در این بین ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای تحقق بخش عظیمی از این اهداف است.

مهمترین نقشه راه ستاد فهما ارائه فعالیت‌های فرهنگی هنری قرآن‌محور است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =