کد خبر : 317343
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
-

برگزاری رویداد قرآنی دانشگاه آزاد در بیش از ۳۰۰ واحد دانشگاهی

برگزاری رویداد قرآنی دانشگاه آزاد در بیش از ۳۰۰ واحد دانشگاهی

حجت‌الاسلام محمد معرفت با اشاره به بزرگ‌ترین رویداد قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این رویداد، به طور همزمان در بیش از ۳۰۰ واحد دانشگاهی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام محمد معرفت مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بخش کتبی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور استادان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به طور همزمان در بیش از ۳۰۰ واحد دانشگاهی و مراکز آموزشی به صورت حضوری و در چند واحد دانشگاهی به صورت غیرحضوری برگزار شد.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات بیش از ۳۴ هزار نفر بود، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در یازده رشته از جمله تفسیر قرآن کریم، سیره معصومان علیهم‌السلام، حفظ و ترجمه احادیث، سبک زندگی اسلامی، احکام برادران و خواهران، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه و آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه با یک‌دیگر به رقابت پرداختند.

به گفته وی، ثبت‌نام این دوره از مسابقات از ۱۵مهر ۱۴۰۱ آغاز شد و تا دهم آذر در واحدهای دانشگاهی توسط کانون‌های قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با همکاری دیگر بخش‌های دانشگاهی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه نتایج اولیه و امتیاز داوطلبان بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت پس از اتمام آزمون ظرف ۲۰ روز بررسی و راه‌یافتگان به مرحله دوم بر اساس آیین‌نامه مربوطه مشخص شدند، تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه، در واحدهای جامع و بسیار بزرگ به ۵ نفر اول و در دیگر واحدها به ۳ نفر اول علاوه بر امتیازهای عمومی، هدایایی نیز اهدا خواهد شد. با توجه به نتایج آزمون، استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، مرکزی و خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های اول تا دهم را از نظر بیشترین تعداد شرکت‌کننده کسب کرده‌اند.

حجت‌الاسلام معرفت، زمان برگزاری مرحله دوم (مرحله کشوری) بخش کتبی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت را در روز دوشنبه اول اسفند ۱۴۰۱ اعلام و خاطرنشان کرد: مرحله کشوری با حضور راه‌یافتگان برگزار و نفرات برتر به جشنواره ملی معرفی خواهند شد و اختتامیه بیست و هفتمین دوره مسابقات به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، یادآور شد: به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، بخش شفاهی مسابقات قرآن و عترت (حفظ، قرائت، اذان، دعاخوانی و…) و جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی در حال انجام است که گزارش تکمیلی آن در آینده به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

وی در پایان گفت: از تمام دست‌اندرکاران و خدمتگزاران قرآن کریم به ویژه مسئولان برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت از جمله دبیران شورای قرآن و عترت استان‌ها، مسئولان کانون‌های قرآن و عترت، رؤسای واحدهای دانشگاهی به ویژه همکاران واحد قزوین به جهت میزبانی مسابقات، معاونان فرهنگی و دانشجویی و مدیران فرهنگی تشکر و قدردانی می‌کنم.امیدوارم این تلاش‌ها در پیشگاه صاحب قرآن کریم و ولیّ حاضرش امام عصر(عج) پذیرفته شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، مرکزی و خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های اول تا دهم را از نظر بیشترین تعداد شرکت‌کننده در مرحله اول بخش کتبی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی را کسب کرده‌اند.

برگزاری رویداد قرآنی دانشگاه آزاد در بیش از ۳۰۰ واحد دانشگاهی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 5 =