کد خبر : 298912
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
-

تیم ملی بسکتبال زنان اردوی تدارکاتی تیمی باشگاهی شد!

تیم ملی بسکتبال زنان اردوی تدارکاتی تیمی باشگاهی شد!

سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن می‌گوید به دلیل حضور تعداد زیادی بازیکن ملی‌پوش در تیم شیمیدر قم، مسابقات تیم ملی در کاپ آسیا به نوعی اردوی تدارکاتی این تیم محسوب شد و در عملکردش در لیگ تاثیر گذاشت.

به گزارش عصرقائم، لیگ برتر بسکتبال زنان قبل از آغاز سال جدید با قهرمانی شیمیدر قم به پایان رسید و گروه بهمن نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و با یک پیروزی و سه شکست در فینال نایب قهرمان شد.

نازی طائرپور در مورد عملکرد تیم خود در فینال و از دست دادن قهرمانی به ایسنا گفت: برای اولین بار به شیوه سه برد از پنج مسابقه بازی می‌کردیم و بازیکنان خسته شدند. نفرات جایگزین کمی هم داشتیم در حالی که شیمیدر شرایط خوبی داشت و هر زمان مربی تیم می‌خواست تعویض می‌کرد و انرژی‌شان تقسیم می‌شد. مسائل روحی و روانی بیشتر روی کار ما اثر گذاشت و شوت‌هایمان هم گل نشد. شیمیدر هفت بازیکن ملی‌پوش و دو بازیکن خارجی داشت و بهتر از ما بازی کرد. با این حال ما همیشه خود را بین دو تیم برتر حفظ کرده‌ایم.

او در مورد کیفیت لیگ در فصلی که گذشت، بیان کرد: خیلی جالب نبود چون تیم‌ها ناهماهنگ بودند. شروع لیگ هم با اعزام تیم ملی به کاپ آسیا مصادف شد که تقریبا اردویی تدارکاتی برای شیمیدر بود چون هفت بازیکن ملی‌پوش داشت. خیلی به نفع‌شان شد چون چند مسابقه مقابل تیم‌های خارجی انجام دادند و آماده شدند اما تیم‌های دیگر به دلیل وقفه در لیگ خیلی افت کردند.

سرمربی گروه بهمن با بیان اینکه کیفیت مسابقات در صورتی که ملی‌پوشان در تیم‌های مختلف پخش شوند، بهتر می‌شود ادامه داد: هفت ملی‌پوش در شیمیدر و پنج نفر هم در اکسون بودند اما سایر تیم‌ها ملی‌پوش نداشتند و این اصلا جالب نبود. مسابقات هم با اختلاف زیاد به پایان می‌رسید و تیم برنده از قبل مشخص بود در حالی که شرایط بهتری بر لیگ قبل حاکم بود و قهرمان از پیش مشخص نبود. متاسفانه هیچ قانونی در مورد محدودیت تعداد ملی‌پوشان نداریم اما بهتر است در فصل پیش رو سهمیه داشته باشیم تا لیگ جذاب‌تر شود.

او در مورد نحوه برگزاری فینال به صورت سه برد از پنج مسابقه گفت: تا به حال تجربه نکرده بودیم. خیلی جالب بود اما فاصله مسابقات خیلی کم بود و دختران از نظر انرژی کم آوردند. از آنجایی که می‌خواستند مسابقات قبل از عید تمام شود، فرصت ریکاوری نداشتیم.

طائرپور با بیان اینکه بازیکنان زیادی در فصلی که گذشت دچار آسیب‌دیدگی شدند، تاکید کرد: یکی از دلایل آن فشردگی مسابقات در مرحله پلی‌آف بود چون وقتی فقط یک روز بین مسابقات فاصله باشد بازیکنان خسته می‌شوند و آسیب می‌بینند. تا به حال این اندازه بازیکن آسیب دیده نداشتیم و نفرات بسیار خوب و ارزنده‌ای هم مصدوم شدند.

تیم ملی بسکتبال زنان اردوی تدارکاتی تیمی باشگاهی شد!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + هفده =