کد خبر : 298809
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
-

۴۸ ساعت حیاتی برای ماموریت “آرتمیس ۱”

۴۸ ساعت حیاتی برای ماموریت “آرتمیس ۱”

موشک غول‌پیکر SLS و فضاپیمای “اوریون” برای انجام ماموریت “آرتمیس ۱” تحت آزمایش‌های ۴۸ ساعته قرار می‌گیرند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپیس، ماموریت “آرتمیس ۱” به طور رسمی  ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شد؛ هنگامی که ناسا اطلاعاتی درباره نحوه حمل مشک غول‌پیکر SLS و فضاپیمای اوریون اطلاعاتی منتشر کرد. یک حمل‌کننده موسوم به “Crawler-Transporter ۲” از ساخته‌های ناسا، موشک SLS  و فضاپیمای اوریون را در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ به سوی سکوی ۳۹B در مرکز فضایی “کندی” ناسا در فلوریدا حمل کرد.

جابه‌جایی مجموعه‌ی سامانه‌ی پرتاب فضایی ۲.۵ میلیون کیلوگرمی و فضاپیمای ۲۳ تنی اوریون به سکوی پرتاب ۳۹B مرکز فضایی کندی، با سرعت ۱.۳ کیلومتر بر ساعت انجام شد. این گام مهم، آغازگر برنامه‌های هیجان‌انگیز پیشِ روست. این موشک در فروردین ماه تحت آزمایشی که با عنوان “تمرین لباس خیس” (Wet Dress Rehearsal) شناخته می‌شود، تمام عملیات و مراحلی را که در یک پرتاب واقعی انجام می‌شود، ازجمله پر کردن مخازن با سوخت، تجربه خواهد کرد. روزهای دوازدهم تا چهاردهم فروردین ماه سال جاری به عنوان روزهای آزمایش معرفی شده است. تصمیم بر این است تا چندین آزمایش‌هایی مانند عملیات بارگیری پیشرانه مخازن موشک، انجام شمارش معکوس پرتاب کامل و تخلیه مخازن به منظور آزمایش مجدد مورد بررسی شود.

مقامات ناسا می‌گویند: اگر بر اساس برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده پیش رویم، آزمون به طور رسمی روز جمعه دوازده فروردین ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ آغاز می‌شود و حدود ۴۸ ساعت بعد به پایان می‌رسد.

زمان دقیق پرتاب فضاپیمای اوریون به منظور انجام ماموریت آرتمیس را اعلام نکرده، بعید به نظر می‌رسد که این فضا پیما پیش از ماه ژوئن به فضا پرتاب شود.

ماموریت “آرتمیس ۱”، یک فضاپیمای بدون سرنشین اوریون است که توسط موشک سامانه پرتاب فضایی برای سفر به مدار ماه پرتاب می‌شود. این پرتاب که برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده، و امکان ماموریت‌های دوم و سوم آرتمیس برای فرستادن انسان به اعماق فضا را بررسی می‌کند.

ماموریت “آرتمیس ۲”، فضانوردان را به مدار ماه خواهد فرستاد و در مرحله بعد یعنی ماموریت “آرتمیس ۳”، فضانوردان روی ماه فرود خواهند آمد. اگر برنامه ناسا بر اساس جدول زمانی پیش‌ رود، پروژه آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۴ و ماموریت فرود انسانی در سال ۲۰۲۵ به سرانجام می‌رسد.

۴۸ ساعت حیاتی برای ماموریت "آرتمیس ۱"

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + هشت =