کد خبر : 298779
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
-

لزوم جهاد رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

لزوم جهاد رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

معاون روابط عمومی سپاه کربلابا اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب که راهیان نور باید فرآوری شود ، گفت: این فرآوری همان جهاد تبیین در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت است، که دراین زمینه باید یک جهاد رسانه‌ای شکل بگیرد.

به گزارش عصرقائم، علی ابراهیمی گتابی در گفتگو با خبرنگاران در مناطق عملیاتی جنوب، به  تشکیل و اقدامات رسانه ای قرارگاه شهید کابلی اشاره کرد و گفت:معاونت روابط عمومی سپاه کربلا طبق چند سال گذشته که برای انعکاس اخبار و رویداد‌های راهیان نور قرارگاه رسانه‌ای به نام قرارگاه شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی راه اندازی کرده بود، امسال هم بعد از دوسال وقفه ، این قرارگاه رسانه‌ای از آغاز اردوی راهیان نور در هسته مرکزی خرمشهر راه اندازی شد تا شاهد یک جهاد مجازی به منظور پوشش هدفمند اخبار راهیان نور با هدف «جهاد تبیین» در راستای ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس باشیم.

معاون روابط عمومی سپاه کربلا با بیان این مطلب که قرارگاه رسانه ای شهید کابلی در دو بخش فعالیت خود را در خرمشهر آغاز کرد، افزود:بخش اول ارسال (خبر، گزارش، فیلم، تصاویر) برای رسانه‌ها و بخش دوم همراهی و همکاری گروه تلویزیونی سپاه کربلا در مستندسازی راهیان نور بود.

ابراهیمی از تولید ۷ مستند تلویزیونی با عنوان (سرزمین عشق) در ایام نوروز، و نیز ۷ برنامه تلویزیونی هفت سین بسیج توسط گروه تلویزیونی سپاه کربلا خبرداد و گفت: این گروه به صورت جهادی و شبانه روزی به مستند سازی بزرگترین مانور فرهنگی کشور پرداخت.

سخنگوی سپاه کربلا در ادامه از تولید ۱۷ کلیپ و نماهنگ از حال و هوای راهیان نور با همکاری مرکز صداوسیمای مازندران هم خبرداد و افزود: عکس نوشت و استوری موشن هم برای انتشار در شبکه‌های مجازی تولید شد.

ابراهیمی به دیگر اقدامات قرارگاه رسانه ای شهید کابلی هم اشاره کرد و گفت:این قرارگاه رسانه‌ای در آیتم‌های مختلف ارتباط زنده تصویری را از یادمان‌های شهدا و مناطق عملیاتی با مرکز صداوسیمای مازندران، برقرار کرد که مهم‌ترین  ارتباط تصویری ، پوشش برنامه ویژه مراسم سال تحویل در یادمان شهدای هفت تپه بود که به صورت زنده از سیمای مرکز تبرستان پخش شد.

معاون روابط عمومی سپاه کربلا در ادامه با اشاره به رونمایی پوستر قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی از  برگزاری «جشنواره رسانه در راهیان نور» هم خبرداد و گفت: از رسانه‌های برتر این حوزه تجلیل به عمل خواهد آمد.

ابراهیمی با قدردانی از سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا ،اصحاب رسانه و مدیر کل صداوسیمای مرکز مازندران خاطرنشان ابراز امیدواری کرد که کار برای شهدا فقط در ایام راهیان نور خلاصه نشود و در طول سال شاهد جهاد رسانه‌ای در ترویج و تقویت فرهنگ شهدا باشیم.

معاون روابط عمومی سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حیات و عزت ملت ایران اسلامی بسته به فرهنگ ایثار وشهادت است ،گفت: این فرهنگ به عنوان مجموعه باور‌ها و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی این قابلیت را دارد که از نسلی به نسل دیگر انتقال و پدیده‌ها و بستر‌های رشد و پیشرفت جامعه را در همه زمینه‌ها بوجود آورد.

ابراهیمی ادامه داد: بار‌ها تاکید شده است که بدون رسانه نمیتوان در ترویج این فرهنگ عظیم که حیات یک کشور به آن گره خورده است، را نادیده گرفت.

سخنگوی سپاه کربلا  نقش رسانه  را در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت یک نقش  راهبرد بنیادی دانست و اضافه کرد:رسانه در تبیین شاخص‌های ایثار و شهادت و همچنین اهمیت و جایگاه آن در جامعه و نیز موانعی که برسر راه ترویج این فرهنگ وجود دارد، نقش تعیین کننده دارد.

معاون روابط عمومی سپاه کربلا با بیان اینکه راهیان نور یکی از ابزار‌های مهم و اساسی در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد:راهیان نور  به عنوان یکی از مهم‌ترین ابراز رسانه‌ای در مقابل تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن هم به شمار می رود.

ابراهیمی در پایان سخنان خود با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب که راهیان نور باید فرآوری شود ، گفت: این فرآوری همان جهاد تبیین در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت است، که دراین زمینه باید یک جهاد رسانه‌ای شکل بگیرد تا از غفلت و فراموشی دراین مقطع تاریخى و حساس و همچنین تحریف در امان بماند.

لزوم جهاد رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/ تولیدات ویژه قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی برای راهیان نور امسال

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =