کد خبر : 298480
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
-

پخش ۳ برنامه با موضوع گفتمان پیشرفت

پخش ۳ برنامه با موضوع گفتمان پیشرفت

شبکه یک سیما در برنامه‌های نوروز ۱۴۰۱ خود، سه مجموعه جدید به نام‌های “اصل مطلب”، “روشنا” و “خاطرات پیشرفت” را با موضوع گفتمان پیشرفت به روی آنتن می برد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی شبکه یک، در ویژه برنامه “اصل مطلب” با محور بررسی راهکارهای تحقق شعار سال، که در ۱۲ قسمت هر روز قبل از بخش خبری ساعت ۱۴ از شبکه یک سیما پخش می شود، چالش های شرکت های دانش بنیان، ظرفیت های علمی کشور، رابطه محصولات فناورانه و ایجاد اشتغال، توجه به نیازهای کارآفرینان و استفاده از ظرفیت خانه های خلاق برای ایجاد اشتغال مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
اجرای این برنامه ۱۰ دقیقه ای بر عهده علی مروی است و در هر قسمت در گفت‌وگو با یک کارشناس، به بررسی یکی از محورهای مذکور در ذیل شعار سال ۱۴۰۱ می پردازد.

دستاوردهای ایران در “روشنا”

“روشنا” نام ویژه برنامه ای در قالب مستند ـ گرافیکی ۱۰ دقیقه ای است که به دستاوردهای ایران در طول سال های اخیر در زمینه های پزشکی، راه سازی، برق رسانی، آب رسانی، سلول های بنیادی، درمان ناباروری، تولید واکسن، روباتیک و … می پردازد.
این برنامه به گویندگی پویان امینیان در ایام نوروز هر روز حوالی ساعت ۹ صبح پخش می شود.

“خاطرات پیشرفت” روایتگر تولید محصولات دانش بنیان با تکنولوژی پیشرفته در ایران

“خاطرات پیشرفت” که در قالب موشن‌کمیک به سبک رئال، تولید می‌شود، مجموعه روایت‌هایی است از برهه‌ ای از زندگی فناوران، که منجر به تولید و تجاری‌سازی محصولی دانش بنیان با تکنولوژی پیشرفته (هایتک) شده است.
تحریم خارجی، مشکلات ساختاری حوزه تولید و تلاش خستگی ناپذیر فناور از قسمت‌های ثابت این مجموعه بوده است که همین بازنمایی واقعیت، باعث جلب اعتماد خوبی در بین مخاطبان مجموعه شده است.
روایت تولید ربات جراح، برد نیروگاهی، تجهیزات اسکن قلب، زیست روانکارهای مورد استفاده در صنعت، دستگاه سونوگرافی دامی، انگشت مکانیکی و پای مصنوعی از جمله روایت هایی هستند که در این مجموعه با روایت و تصویر سازی جذاب به تصویر کشیده شده است می شود.
در این مجموعه که در شبکه یک تولید شده هست، تحقیق و سوژه یابی مجموعه در واحد تاریخ شفاهی پیشرفت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی انجام شده است و مجری طرح، مدرسه سینمایی اندیشه و هنر است.
سری اول این مجموعه در ۱۲ قسمت ۳ دقیقه ای تولید و پخش شد و تولید سری جدید مجموعه در حال تولید و پخش است.
این برنامه هر روز قبل از خبر ۱۴ از شبکه یک سیما پخش می شود.

پخش ۳ برنامه با موضوع گفتمان پیشرفت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 3 =