کد خبر : 297892
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۵
-

حمایت قاطع بانک مرکزی از دانش‌بنیان‌ها

حمایت قاطع بانک مرکزی از دانش‌بنیان‌ها

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی از حمایت قاطع بانک مرکزی از دانش‌بنیان‌ها در جهت ‌رونق تولید و اشتغال آفرینی خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مصطفی قمری‌وفا گفت: پرداخت ۵۰۹.۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱۷۶ شرکت دانش‌بنیان طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ پرداخت شده است که رشد ۱۲۷ درصد در مقایسه با سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد.

وی افزود: فقط در دی ۱۴۰۰ به ۴۶۰ شرکت دانش‌بنیان ۴۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد با رشد ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال  ۱۳۹۹ که این روند با هدفمندی دقیق در ارائه تسهیلات بانکی جهت رونق تولید و اشتغال آفرینی موثر و پایدار ادامه خواهد یافت.

همچنین افزایش ۵۴.۹ درصدی تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی در ۱۱ ماه ۱۴۰۰ به مبلغ ۲۵ هزار و ۴۳۳ هزار میلیارد ریال تحقق یافته است و رشد شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی کشور در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ به ۳.۴ درصد رسید.

حمایت قاطع بانک مرکزی از دانش‌بنیان‌ها

قمری وفا گفت: شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی (۱۰۰نفر کارکن و بیش‌تر) که در فصل تابستان ۱۴۰۰ متاثر از اختلال در فرآیند تولید محصولات صنعتی ناشی از قطعی‌های مکرر برق، با کاهش ۱.۴ درصدی نسبت به فصل مشابه سال قبل از آن مواجه شده بود، در فصل سوم با افزایش۶.۴ درصدی نسبت به فصل مشابه سال ۱۳۹۹ همراه شد که فراتر از رشد محقق شده در فصل اول سال ۱۴۰۰ (معادل ۵.۵ درصد) است.

حمایت قاطع بانک مرکزی از دانش‌بنیان‌ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =