کد خبر : 297818
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
-

اوکراین به‌زودی موشک‌های جاولین و استینگر بیشتری از آمریکا تحویل می‌گیرد

اوکراین به‌زودی موشک‌های جاولین و استینگر بیشتری از آمریکا تحویل می‌گیرد

دیبر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین در یک مصاحبه تلویزیونی گفت، دولت کی‌یف قرار است در روزهای آتی محموله جدیدی از تسلیحات آمریکایی دریافت کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، «اولکسی دنیلف» دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین همچنین اعلام کرد که این محموله جدید شامل موشک‌های استینگر و جاولین می‌شود.

وی ادامه داد: این تسلیحات جدید در آینده‌ای بسیار نزدیک وارد خاک اوکراین می‌شوند. ما در این باره طی روزهای آتی صحبت می‌کنیم.

متحدان اوکراین محموله‌هایی از تسلیحات را برای تقویت ارتش اوکراین در مقابل حمله روسیه به این کشور تحویل داده‌اند. روسیه چنین اقدامی را از سوی کشورهای ناتو مورد انتقاد قرار داده است.

جنگ اوکراین وارد بیست و پنجمین روز خود شده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین شنبه خواستار مذاکرات “بدون تاخیر” با مسکو شد. شنبه درگیری‌های خیابانی در مرکز بندر استراتژیک ماریوپل در جنوب اوکراین ادامه داشت. شهر ماریوپل چند هفته است که در محاصره بوده و غیرنظامیان در آن گرفتار شده‌اند. همزمان، دولت اوکراین تعداد پناهجویان این کشور را که به کشورهای همسایه رفته‌اند، سه میلیون و سیصد هزار تن اعلام کرده است. یونیسف می‌گوید نگران امنیت کودکان پناهجوست.

اوکراین به‌زودی موشک‌های جاولین و استینگر بیشتری از آمریکا تحویل می‌گیرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 5 =