کد خبر : 297677
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
-

استرالیا و هلند هم تحریم‌های جدید علیه روسیه وضع کردند

استرالیا و هلند هم تحریم‌های جدید علیه روسیه وضع کردند

دولت استرالیا به اعلام تحریم‌هایی علیه بانک‌ها و سازمان‌های دولتی روسیه پرداخته و به این ترتیب بانک مرکزی روسیه اکنون در فهرست تحریم‌های استرالیا قرار دارد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از دویچه‌وله، هلند، استرالیا و ژاپن جدیدترین کشورهایی هستند که با اعمال تحریم‌ها علیه افراد، بانک‌ها و سازمان‌های دولتی روسیه فشار بر این کشور را افزایش دادند.

در همین راستا، کانبرا تحریم‌هایی را علیه وزارت دارایی مسکو اعمال کرد در حالی که نام ۱۱ بانک و سازمان دولتی روسیه از جمله بانک مرکزی این کشور را که اکثر دارایی های بانکی روسیه به همراه تمام نهادهای مدیریت کننده بدهی‌های دولتی آن را پوشش می دهند به فهرست تحریم‌هایش اضافه کرد.

ماریز پین، وزیر امور خارجه استرالیا در بیانیه‌ای گفت: با اقدام اخیر استرالیا در گنجاندن نام بانک مرکزی روسیه در فهرست تحریم‌ها، استرالیا اکنون تمام نهادهای دولتی روسیه را که مسئول صدور و مدیریت بدهی های دولتی روسیه هستند، هدف قرار داده است.

کلاس کنات، رئیس بانک مرکزی هلند نیز گفت که مقامات هلند بیش از ۲۰۰ میلیون یورو (۲۲۳ میلیون دلار) دارایی افراد یا شرکت‌هایی که در پی حمله روسیه به اوکراین تحریم شده‌اند را مسدود یا توقیف کرده‌اند.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که وزیر دارایی هلند روز سه شنبه به پارلمان کشورش اطلاع داد که هلند از ۲۴ فوریه تا آن زمان تنها شش میلیون یورو از دارایی های روسیه را توقیف کرده است.

کنات گفت: این رقم زیاد نبود، اما مربوط به یک هفته پیش است. می‌توانم به شما بگویم که در همین حین، ما اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون یورو را از دارایی های آنها را مسدود یا ضبط کرده‌ایم و من انتظار دارم که این رقم افزایش یابد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + سیزده =