کد خبر : 297694
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
-

وضعیت هوای تهران در شرایط قابل قبول

وضعیت هوای تهران در شرایط قابل قبول

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۲۷ اسفندماه) با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار می‌گیرد.

به گزارش عصرقائم، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز جمعه (۲۷ اسفندماه) با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار می‌گیرد.

در طی روز با کاهش تندی باد پراکندگی آلاینده‌ها تاحدودی محدود خواهد شد و با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه همراه با افزایش ترافیک، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد را به‌ دنبال دارد.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز شنبه (۲۸ اسفندماه) همراه با آغاز تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم می‌کند.

شایان ذکر است با تقویت ناپایداری جوی تا ساعات پایانی شنبه همراه با وزش باد مؤثر، کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

وضعیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =