کد خبر : 297659
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
-

رشد ۳۷ درصدی عملیات نجات مصدومان تصادفات جاده‌ای در ۲۵ و ۲۶ اسفند

رشد ۳۷ درصدی عملیات نجات مصدومان تصادفات جاده‌ای در ۲۵ و ۲۶ اسفند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۲ هزار و ۵۱۴ نفر در ۴۸ ساعت نخست اجرای طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش عصرقائم، مهدی ولی‌پور گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۵ و ۲۶ اسفندماه، ۲ روز نخست اجرای طرح ملی امداد و نجات در نوروز بود که در طول این مدت مجموعا ۲۲۱ عملیات در سراسر کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، رشد ۶۲ درصدی داشته است.

ولی‌پور افزود: از این تعداد، ۱۲۵ عملیات در پاسخ به حوادث ترافیکی و تصادفات جاده‌ای بوده است که نشان دهنده رشد ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است. همچنین ۹ عملیات نجات در کوهستان و ۲۶ عملیات مربوط به امدادرسانی به گرفتارشدگان در شرایط نامساعد جوی و برف و کولاک است.

ولی پور ادامه داد: در ۴۸ ساعت نخست از آغاز طرح نوروزی ۲ هزار و ۵۱۴ نفر از خدمات امداد و نجات هلال احمر بهره‌مند شدند. ۱۳۱ نفر نجات یافتند و به مناطق امن منتقل شدند. یک هزار و ۵۴۹ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و ۱۰۰ نفر هم به مراکز درمانی انتقال یافتند.همچنین ۳۷ مصدوم در سوانح ترافیکی توسط ابزار نجات پس از گیرافتادن در خودرو رهاسازی شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، ولی پور همچنین از افزایش امدادرسانی و برپایی اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده شهرستان بستک در هرمزگان اشاره کرد و گفت: پس از زلزله ۶ ریشتری بامداد پنجشنبه، ۳ پس‌لرزه بزرگتر از ۴ ریشتر اتفاق افتاد که نجاتگران جمعیت هلال احمر در منطقه حضور داشتند و به تمامی درخواست‌های امدادرسانی پاسخ دادند.

رشد ۳۷ درصدی عملیات نجات مصدومان تصادفات جاده‌ای در ۲۵ و ۲۶ اسفند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + هجده =