کد خبر : 297647
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
-

اعدام ۱۰۰ تن در عربستان از ابتدای سال ۲۰۲۲

اعدام ۱۰۰ تن در عربستان از ابتدای سال ۲۰۲۲

مقامات سعودی، پنجشنبه چهار تن دیگر را اعدام کردند و به این ترتیب تعداد اعدام‌ها از ابتدای سال جاری در عربستان به عددی حدود ۱۰۰تن رسید.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روسیا الیوم، وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی سعودی (واس) منتشر شد، اعلام کرد: دو اندونزیایی و دو سعودی، پنج‌شنبه به جرم قتل و تجاوز اعدام شدند.

این درحالی است که این وزارت‌خانه، چهارشنبه نیز در بیانیه‌ای، خبر از اعدام سه تن داده بود.

در همین راستا، عربستان شنبه گذشته اعلام کرده بود ۸۱ تن را به جرم‌های مختلف و عمدتا مرتبط با “تروریسم” اعدام کرده است؛ اقدامی که با واکنش‌ها و محکومیت گسترده بین‌المللی مواجه شد.

براساس گزارش شبکه “فرانس پرس”، طبق آمار رسمی اعلام شده از جانب وزارت کشور عربستان در این زمینه، از ابتدای ۲۰۲۲ تا به امروز عربستان ۱۰۰ تن را اعدام کرده است.

طبق این گزارش، در سال ۲۰۲۱، عربستان ۶۹ تن و در سال ۲۰۱۹ این کشور ۱۸۴ تن را اعدام کرده است.

عربستان مدت‌هاست که توسط سازمان‌های حقوق بشری به دلیل نرخ بالای اعدام‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است به صورتی که کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اعدام های دسته جمعی روز شنبه را محکوم و خاطرنشان کرد که برخی از اعدام‌شدگان پس از محاکمه‌هایی که استانداردهای بین المللی را رعایت نکردند، محکوم شدند.

دیده‌بان حقوق بشر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به سوء‌استفاده‌های گسترده و سیستماتیک در سیستم کیفری عربستان، احتمال دارد که هیچ یک از افراد اعدام شده، محاکمه عادلانه نداشته‌اند.

اعدام ۱۰۰ تن در عربستان از ابتدای سال ۲۰۲۲

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =