کد خبر : 316322
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
-

کشته و زخمی شدن ۲۹۰۹ تن در صعده در سال ۲۰۲۲

کشته و زخمی شدن ۲۹۰۹ تن در صعده در سال ۲۰۲۲

شبکه خبری المیادین از کشته و زخمی شدن ۲۹۰۹ تن در حملات ائتلاف سعودی به مناطق مرزی در استان صعده از آغاز سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش عصرقائم، خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۲۲، حدود ۲۹۰۹ تن از جمله چندین مهاجر آفریقایی در حملات موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به مناطق مرزی در استان صعده کشته و زخمی شدند.

عبدالله مسرع، مدیر بیمارستان رازح در صعده اعلام کرد که از آغاز آتش‌بس در ماه آوریل حدود ۹۰۷ غیرنظامی در حملات توپخانه‌ای و موشکی ائتلاف سعودی به شهر مرزی شدا در غرب صعده کشته و زخمی شدند.

وی تأکید کرد: از آغاز آتش بس ۱۱۱ کشته و ۷۹۶ زخمی به بیمارستان رازح منتقل شده‌اند. برخورد جنایتکارانه ائتلاف سعودی از زمان امضای آتش‌بس و بعد از آن تغییری نکرده است. مناطق مرزی صعده همچنان شاهد تنش‌ها و حملات مکرر ائتلاف سعودی به منازل و مزارع هستند.

علی العیاشی، مدیر بیمارستان شهر منبه در صعده نیز گفت: طی سال میلادی کنونی ۱۶۹ کشته و ۱۸۳۳ زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند. ائتلاف سعودی همچنان به جنایت‌های خود علیه یمنی‌ها و مهاجران ادامه می‌دهد.

العیاشی همچنین اعلام کرد که ائتلاف سعودی یمنی‌ها و مهاجران آفریقایی را به شکل وحشیانه‌ای شکنجه می‌کند که نقض تمام منشورها و قوانین بین‌المللی است. نهادها و جامعه بین‌المللی نیز به این ائتلاف کمک می‌کنند.

کشته و زخمی شدن ۲۹۰۹ تن در صعده در سال ۲۰۲۲

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × سه =