کد خبر : 297570
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

بزرگ‌ترین طرح نخ‌نگاری دنیا به قطر ۳.۲ متر رونمایی شد

بزرگ‌ترین طرح نخ‌نگاری دنیا به قطر ۳.۲ متر رونمایی شد

مراسم رونمایی از بزرگ‌ترین طرح نخ نگاری دنیا با موضوع امام زمان (عج)، امروز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ در ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ضمن تبریک سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) افزود: هویت‌بخشی به ایستگاه‌های مترو یکی از اهداف اجرای این طرح‌های هنری است و با توجه به اینکه این مکان به‌عنوان ایوان انتظار نام‌گذاری شده است؛ پروژه‌ای انتخاب شد که معنای منتظر بودن برای منجی به‌نوعی در آن بروز و ظهور کند.
مهدی شایسته اصل با بیان اینکه ۱۰ هنرمند در چهار روز در اجرای این طرح همکاری داشتند و از مشارکت مردمی نیز استفاده شده است گفت: قصد داریم اینجا المان‌های هویت‌بخش دیگری با رویکرد مهدویت و انتظار داشته باشیم و در سایر ایستگاه‌ها هم کارهای هنری در راستای هویت‌بخشی خاص هر ایستگاه انجام شود. به همین خاطر از همه هنرمندان و علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم تا در این پروژه‌ها، با ما همکاری داشته باشند.
گفتنی است، بزرگ‌ترین ابعاد نخ نگاری ثبت شده در گینس به قطر دو متر بود، درحالی‌که طرح نخ نگاری در ایوان انتظار در دایره‌ای به قطر ۳.۲ متر کار شده که ازاین‌جهت رکورد جهانی این کار در دنیا شکسته شد. همچنین بیش از هشت کیلومتر نخ و ۳۶۰ میخ در این اثر به‌کاررفته است.

بزرگ‌ترین طرح نخ‌نگاری دنیا به قطر ۳.۲ متر رونمایی شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 6 =