کد خبر : 297160
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
-

کاشت ۲۰۰ نهال درخت در بوستان المپیک توسط جامعه ورزش

کاشت ۲۰۰ نهال درخت در بوستان المپیک توسط جامعه ورزش

مراسم درختکاری با حضور رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و جمعی از جامعه ورزش، در بوستان المپیک واقع در پارک پردیسان برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، طی مراسمی از سوی کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک که امروز شنبه ۲۱ اسفند در بوستان المپیک واقع در پارک پردیسان با حضور رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، فضل الله باقرزاده نایب رییس کمیته ملی المپیک، مهرافزا منوچهری رییس کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک و جمعی از ورزشکاران برگزار شد، در این مراسم ۲۰۰ نهال درخت توسط ورزشکاران، پیشکسوتان و مسوولان ورزش کشور در این بوستان کاشته شد.

رضا صالحی امیری در این مراسم افزود: امروز بعد از یک قرن متوجه شدیم که مسیر توسعه را اشتباه رفتیم، توسعه ای که در آن توسعه انسانی و محیط زیست نباشد و موجودات در آن احساس امنیت نکنند، توسعه محسوب نمی شود.

وی گفت: باید قدردان دولت باشیم که توجه ویژه ای به مقوله محیط زیست دارند و حامی محیط زیست است‌. ورزش در حوزه محیط زیست براساس منشور المپیک‌ مسوولیت دارد و این اقدامات سمبولیک نیست.

صالحی امیری تصریح کرد: در سال آینده با هماهنگی مدیران ارشد سازمان محیط زیست یک جنبش فعال محیط زیست در ورزش کشور خواهیم داشت. همان طور که ورزشکاران، روسای فدراسیونها و هیات های ورزشی در جهت توسعه ورزش کشور تلاش می کنند، باید برابر محیط زیست نیز مسوول باشند.

وی ادامه داد: تهران در حال حاضر به خوابگاه بزرگی تبدیل شده که چندین میلیون جمعیت را در خود جا داده است، اما احساس امنیت نمی کنیم، در حال حاضر نقش زنان در حوزه محیط زیست پررنگ تر از مردان است و بیشتر مسوولیت قبول می کنند.

همچنین در ادامه این مراسم نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست تاکید کرد: جای خالی شعار محیط زیست در کاروان های اعزامی به رویدادهای مهم از جمله المپیک خالی است و باید در اعزام کاروان های ورزشی به رویدادهای مهم به این مساله توجه شود.

مهرافزا منوچهری نیز در پایان این مراسم گفت: برنامه درختکاری از اوایل بهمن در راستای دستورالعمل رییس کمیته بین المللی المپیک در راستای حفاظت از محیط زیست آغاز شد. تلاش ما این است که با کاشت درخت، در کشور بوستان و جنگل المپیک داشته باشیم.

در پایان این مراسم به صورت نمادین ۲۰۰ نهال درخت توسط برخی ورزشکاران و مسوولان ورزش کشور در بوستان المپیک پارک پردیسان کاشته شد.

کاشت ۲۰۰ نهال درخت در بوستان المپیک توسط جامعه ورزش
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − ده =