کد خبر : 297152
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر مخالف همگرایی بایدن با عربستان هستند

خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر مخالف همگرایی بایدن با عربستان هستند

وب‌سایت اکسیوس فاش کرد، نمایندگان خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا نسبت به تلاش‌های دولت او در راستای همکاری با عربستان در مساله افزایش تولیدات نفتی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش عصرقائم، سایت اکسیوس اعلام کرد، تری استرادا، رئیس یکی از مهم‌ترین ائتلاف‌های خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر در نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نگرانی خود را از بازگشت احتمالی همکاری‌های این کشور با عربستان اعلام کرد.

استرادا در تلاش است بایدن به تعهدات انتخاباتی خود عمل کند، او در دوره تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود از عربستان اجتناب خواهد کرد، این در حالی است که این وب‌سایت هفته گذشته فاش کرد، مشاوران بایدن در حال بررسی و تنظیم سفر احتمالی او به عربستان هستند و این سفر با هدف ترغیب ریاض به افزایش تولیدات نفتی انجام خواهد شد.

استرادا نوشت، ما با مشکلات مردم آمریکا در جایگاه‌های سوخت شریک هستیم و می‌دانیم مسائل مهم متعددی میان دو کشور وجود دارند اما این گفتگو باید شامل تلاش‌های بلند مدت و چندین ساله ما برای برقراری عدالت و پاسخگویی باشد.

او افزود: هیچ‌گونه ازسرگیری روابط کشور ما با عربستان بدون حل مساله قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر موفقیت آمیز نخواهد بود.

اکسیوس در ادامه گزارش داد، تلاش‌ها برای اصلاح روابط آمریکا و عربستان موجب خشم منتقدان و ترقی‌خواهان شده و آنها به دنبال این هستند که بایدن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را مسؤول قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست اعلام کند.

وب‌سایت اکسیوس در ادامه اعلام کرد، نامه‌ استرادا که خود همسرش را در حملات ۱۱ سپتامبر از دست داده، جبهه جدیدی برای اعمال فشار بر بایدن جهت لغو هرگونه روابط صمیمانه با ریاض را ایجاد کرد.

ائتلاف یادشده شامل سه هزار تن از خانواده‌هایی است که فرزندان و اعضای خود را در این حملات از دست دادند و ۱۵ تن از عاملان این حمله تابعیت عربستانی داشتند.

خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر مخالف همگرایی بایدن با عربستان هستند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 2 =