کد خبر : 296822
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
-

نوسازی و بازسازی ۳۵۰ مدرسه تخریبی هرمزگان تا سال ۱۴۰۵

نوسازی و بازسازی ۳۵۰ مدرسه تخریبی هرمزگان تا سال ۱۴۰۵

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تجربه مثبت همکاری قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه و نیروهای جهادی بر توسعه فضای آموزشی مناطق محروم و صعب العبور، گفت: امیدواریم طی چهارسال آینده ۳۵۰ مدرسه تخریبی استان هرمزگان با یک کار جهادی بازسازی و نوسازی شود.

به گزارش عصرقائم، مهراله رخشانی مهر در جلسه هم‌اندیشی بررسی وضعیت فضاهای آموزشی و حل مشکلات مدارس فرسوده استان هرمزگان که با حضور سردار محمد مارانی؛ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و جمعی دیگر از مسئولان استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با اشاره به حجم اجرای پروژه‌های عمرانی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در استان هرمزگان تعداد قابل توجهی پروژه آموزشی در دست احداث داریم که بیش از ۹۶۰ کلاس درس را شامل می‌شود.

وی افزود: اعتبار استان هرمزگان در حوزه فضاهای آموزشی طی سال جاری ۳۵۰ میلیارد تومان بود که به نسبت سال گذشته رشد سه برابری را شاهد بودیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در تلاشیم میانگین سرانه فضای آموزشی در مناطق محروم استان را به ۵.۲ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز برسانیم و برای این موضوع اعتبار ویژه‌ای پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به تجربه مثبت همکاری قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه و نیروهای جهادی بر توسعه فضای آموزشی مناطق محروم و صعب العبور، ادامه داد: امیدواریم طی چهارسال آینده ۳۵۰ مدرسه تخریبی استان هرمزگان با یک کار جهادی بازسازی و نوسازی شود.

مهدی دوستی؛ استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با تاکید بر این که تامین زیرساخت‌های آموزشی و نوسازی و مقاوم سازی فضای موجود یکی از اولویت‌های مهم است، افزود: برای مقاطع ابتدایی و متوسطه اول مشکل خاصی وجود ندارد اما مشکل اساسی در دوره دوم متوسطه و به ویژه دختران است که متاسفانه کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق سبب ترک تحصیل آنها شده است که باید این مساله را حل و فصل کنیم.

دوستی گفت: بر همین مبنا طی یک نامه به وزارت آموزش و پرورش خواستار احداث یک مدرسه ملی مجازی شده‌ایم تا دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند هر زمان که اراده کردند بتوانند مجدد روال تحصیل خود را ادامه دهند.

استاندار هرمزگان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و اعتبارات پیش بینی شده؛ همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و سازمان نوسازی مدارس و روی کار آوردن تمام ظرفیت موجود از جمله خیرین، بنیاد برکت و بنگاه‌های اقتصادی، امیدواریم بتوانیم با احداث کلاس های درس جدید در استان، برای دانش آموزان رفاه بیشتری ایجاد کنیم.

دوستی ادامه داد: تمرکز اصلی ساخت مدارس جدید در چهار شهرستان رودان، میناب، بندرعباس و قشم است و بنا داریم سرانه فضای آموزشی این شهرستان‌ها به متوسط کشوری نزدیک شود.

سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی؛ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه نیز در این جلسه اظهار کرد: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره آماده ارائه خدمات به مردم است. به این منظور علاوه بر انجام ماموریت‌های ذاتی خود، آمادگی داریم در هر حوزه‌ای که توان اجرایی و نیاز به همکاری وجود داشته باشد حضور یابیم و به مردم کمک کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سردار مارانی گفت: در حوزه احداث مدارس نیز انشاالله طی یک برنامه ریزی با همکاری و یک کار جهادی در کنار استانداری و سازمان نوسازی مدارس کشور حضور داشته و بتوانیم معضلات آموزش و پرورش را در مناطق مختلف استان هرمزگان برطرف کنیم.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =