کد خبر : 296237
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
-

پایان نشست بایدن و سران “کوآد” بدون محکومیت حمله روسیه به اوکراین

پایان نشست بایدن و سران “کوآد” بدون محکومیت حمله روسیه به اوکراین

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه نشستی را با سران کشورهای عضو “گفت وگوهای چهارجانبه امنیتی” موسوم به “کوآد” که شامل ایالات متحده، ژاپن، استرالیا و هند است، درباره تحولات اوکراین برگزار کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با نارندرا مودی، نخست وزیر هند، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و اسکات موریسون،نخست وزیر استرالیا را برای گفتگو در مورد جنگ اوکراین و پیامدهای آن برای منطقه اقیانوس هند و آرام تایید کرد.

در بیانیه مشترک کوآد تنها اعلام شد که رهبران مذکور درباره درگیری جاری و بحران انسانی در اوکراین گفتگو کردند، اما بیانیه مشترک شامل محکومیت اقدام نظامی روسیه در اوکراین نمی‌شد.

سران کوآد مجدداً تاکید کردند که “دو منطقه هند و اقیانوسیه مناطق آزاد و باز هستند که به حاکمیت و تمامیت ارضی آن احترام گذاشته می‌شود و هیچ فشار نظامی، اقتصادی و سیاسی بر دولت‌ها اعمال نمی‌شود». این می‌تواند به عنوان هشداری جدید درباره اهداف پکن به ویژه در دریای چین جنوبی تعبیر شود.

علیرغم فشار شدید ایالات متحده که از هند می‌خواهد از نفوذ خود بر مسکو استفاده کند، دهلی نو چهارشنبه بار دیگر از رای‌دادن به قطعنامه سازمان ملل که از روسیه می‌خواهد فورا استفاده از زور علیه اوکراین را متوقف کند، خودداری کرد.

پایان نشست بایدن و سران "کوآد" بدون محکومیت حمله روسیه به اوکراین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =