کد خبر : 296209
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
-

اوکراین، مهر ابطال بر بهانه‌های غربگرایان وطنی در نابودی اقتدار نظامی

اوکراین، مهر ابطال بر بهانه‌های غربگرایان وطنی در نابودی اقتدار نظامی

غربگدایان وطنی با توسل به اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر تمسک به گفتمان و دوری از موشک و قدرت نظامی، برجام بی فرجام را به کشورمان تحمیل کردند و ماجرای این روزهای اوکراین، ثابت کرد که گفتمان مذاکره، زمینه‌ساز خلع سلاح و نابودی اقتدار نظامی و سپس تحمیل ذلت و نابودی کشورها از سوی نظام سلطه بسرکردگی آمریکاست.

به گزارش عصرقائم، از یک دهه گذشته به موازات افزایش جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان، نیروهای نظامی و قوای دفاعی ایران تبدیل به یکی از مقاصد ثابت حملات جریانات غرب‌گرا شد، تا جایی که مرحوم رفسنجانی وجود نیروی نظامی قدرتمند را مانعی در مسیر رشد اقتصادی خوانده و خلع سلاح ژاپن و آلمان پس از جنگ دوم جهانی را نیز شاهد مثالی برای اثبات این ادعا خواند و در توئیتی دنیای فردا را دنیای گفتمان‌ها و نه موشک‌ها خواند و این در شرائطی بود که آمریکائی‌ها بشدت خواهان قرار دادن توان موشکی کشورمان در برجام بودند، آنچنانکه دولت اصلاحات به آنها قول این موضوع را در برجام دو داده بود.

از سوی دیگر مانور قدرت نظامی نیز تبدیل به یکی از سوژه‌ها برای تخریب قوای دفاعی کشور شد. موضع مشهور حسن روحانی در یکی از مناظرات انتخاباتی سال ۹۶ که آزمایش موشک از سوی کشورمان را توطئه‌ای علیه برجام خواند در عین اینکه تکرار صدای آمریکا از زبان رئیس‌جمهور وقت بود، بخوبی نمایانگر افق دید جریان غرب‌گرا نسبت به توانایی‌های دفاعی کشورمان بود.

سقوط سریع‌السیر اوکراین و دستان خالی مسؤولان اوکراینی آن هم در شرایطی که این کشور عمده توان دفاعی خود را به پیشنهاد غرب از کشور خارج کرده بود، از دیگر صحنه‌های عبرت‌آموزی بود که مقابل دیدگان جهانیان به نمایش درآمد. گویی دنیای موشک‌ها واقعی‌ترین و البته بی‌رحم‌ترین چهره جهانی است که تا پیش از سقوط یک کشور عمق دردناکی خود را نشان نمی‌دهد.

سفیر اوکراین در لندن: ایران از اوکراین درس بگیرد
ویدئوی سخنان سفیر اوکراین در لندن که در نهایت استیصال ممکن نتایج از دست دادن توان بازدارندگی کی‌یف و اعتماد به دولت‌های غربی را نشان می‌دهد، یکی از مهم‌ترین محتواهایی بود که این روزها در شبکه‌های اجتماعی به چشم آمد. «وادیم پریستایکو» در این ویدئو با اشاره به اینکه اوکراین دو برابر کل فرانسه، بریتانیا و چین زرادخانه هسته‌ای داشته و آن را در ازای وعده دریافت کمک واگذار کرده است، گفت: این درس بزرگی برای ما و همچنین ملت‌های در آستانه هسته‌ای مانند کره شمالی و ایران است که تلاش کنند از خود دفاع کرده و سپر هسته‌ای خود را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها همواره تلاش می‌کنند به دیگر کشورها گوشزد کنند که توان هسته‌ای‌شان را کنار بگذارند، گفت: غربی‌ها در ازای این واگذاری تنها توافقنامه محافظت از کشورها را امضا می‌کنند. هرچند این مواضع نیز در بستر سیاسی و تهدیدی خود علیه دولت‌های اروپایی و آمریکا باید فهمیده شود اما بخوبی سرانجام از دست دادن توان بازدارندگی را برای کشورها ترسیم می‌کند.

به سخره گرفتن توان هسته‌ای و منع ایران از افزایش بازدارندگی در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلحی که از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به کشورمان چشم‌پوشی نمی‌کنند، یکی از تاکتیک‌های تبلیغاتی جریان غرب‌گرا در داخل کشورمان بود. خلق دوگانه کاذب و خطرناک «امنیت/ معیشت» به عنوان مقدمه فروپاشی کشور از جمله مواردی است که به شکلی خائنانه در این سال‌ها از سوی اصلاح‌طلبان پی گرفته شده است.
حمله به توانمندی نظامی کشور، دانش هسته‌ای و گروه‌های مقاومت همسو با جمهوری اسلامی در سراسر منطقه از ثابت‌ترین خطوطی بوده که غرب‌گرایان همواره آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند. دستان خالی اوکراین و بدعهدی تکراری غرب بار دیگر نتایج خطرناک این سناریو را به جامعه ایرانی گوشزد کرد.
* افسانه نظم جهانی و نسخه اضمحلال
با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و افزایش روزافزون قدرت ایالات متحده آمریکا و فقدان رقیبی هم‌سطح، هضم شدن در نظم تجویزی آمریکا که «نظم جهانی» خوانده می‌شد یکی از سرخط‌های ثابت غرب‌گرایان بود. بر مبنای همین نگاه جمهوری اسلامی همواره به عنوان بازیگری که بر استقلال خود و اهداف انقلاب اسلامی تاکید دارد عضو «غیرنرمال» خوانده می‌شد و راه پیشرفت و ارتقای کشور در تبدیل شدن به بازیگری «نرمال» و در چارچوب خوانده می‌شد. طرح کلیدواژه‌هایی همچون «تنش‌زدایی» برای قدرت‌زدایی از ایران و محدود کردن اهرم‌های قدرت کشورمان در چنین فضایی پی گرفته شد. با این حال آنچه در وقایع اخیر اوکراین بخوبی به چشم آمد آن بود که قدرت‌های جهانی به مهم‌ترین مؤتلفان خود نیز که برای عضویت در این نظم جهانی تلاش می‌کنند کمترین کمکی نمی‌کنند. سرنوشت کی‌یف برای تهران‌نشینانی که با اوهام تبدیل شدن ایران به بازیگری نرمال در نظم آمریکایی جهان، به دنبال از میان برداشتن اهرم‌های قدرت کشورمان بودند، قابی عبرت‌آموز و البته پرهزینه است.
 اصلاح طلبان؛ از نه غزه نه لبنان تا جانم فدای اوکراین  
درگیری‌های اوکراین بار دیگر استانداردهای دوگانه اصلاح‌طلبان را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار داد. جریانی که به عنوان سمبل غرب‌گرایی در داخل ایران شناخته می‌شود و همواره تا جایی که توان داشته مسیر اوکراینیزه کردن ایران را پی گرفته بود، با نخستین آتشی که بین مسکو و کی‌یف رد و بدل شد، بار دیگر در قامت صاحب عزای این نزاع حاضر شده و دیگر جریانات را متهم به حمایت از جنگ‌افروزی می‌کند.  هرچند کمترین ردی از همدردی اصلاح‌طلبان با اوکراین به عنوان نماینده غرب را نمی‌توان در فجایعی همچون جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رژیم آل‌سعود در یمن مشاهده کرد اما آنچه در این میان بیش از همه به چشم می‌آید تشابه سیاست‌های این جریان با حکام فعلی اوکراین است. فروپاشی این روزهای کی‌یف می‌توانست نسخه‌ای باشد که اصلاح‌طلبان در چند دهه گذشته همواره برای تهران تجویز کرده بودند.

هاشمی رفسنجانی نیست تا امروز اوکراین را ببیند
اکبر هاشمی رفسنجانی گفته بودکه «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها». این اظهار آقای رفسنجانی با واکنش صریح رهبر معظم انقلاب مواجه شد و این بار رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار نظر جنجالی دیگری درباره نیروهای نظامی جهان کرده که این سخنان نیز با واکنش شدید اصول‌گرایان مواجه شده است.

آقای رفسنجانی، روز ۳۰ مرداد ماه سال ۹۵ در «اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش» سخنرانی کرد. وی با اشاره به لزوم تعدیل نیروی نظامی گفته بود: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند.»

وی افزوده بود: «نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش بنیان برای خود درست کردند لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند؛ مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند.»
پیش از این نیز اکبر هاشمی رفسنجانی در یک توئیت جنجالی نوشته بود: «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها». انتشار این گفته منسوب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با موجی از انتقادهای اصول‌گرایان مواجه شد تا جایی که رهبر جمهوری اسلامی روز ۱۱ فروردین ماه در یک سخنرانی در جمع مداحان کشور گفت: «اینکه بعضی‌ها بیایند بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، فردای موشک نیست، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، خب ناآگاهی است، اگر از روی آگاهی گفته شده باشد، خیانت است. چطور [چنین چیزی] ممکن است؟ اگرچنانچه نظام جمهوری اسلامی دنبال علم برود، دنبال فناوری برود، دنبال مذاکره‌ سیاسی برود، دنبال کارهای گوناگون تجاری و اقتصادی برود – که همه‌ اینها لازم است – اما قدرت دفاعی نداشته باشد، توانایی دفاع کردن نداشته باشد، هر بی‌سروپایی و [هر] دولت فزرتی کذائی‌ای او را تهدید می‌کند که اگر فلان کار را نکردید، ما موشک می‌زنیم؛ خب اگر شما امکان دفاع نداشته باشید، مجبورید عقب‌نشینی کنید.»

واکنش سریع و صریح مقام معظم رهبری در قبال اظهارات مرحوم هاشمی
واکنش تند رهبر جمهوری اسلامی باعث شد که هاشمی رفسنجانی انتساب حساب توئیتری به خود را تکذیب کند و بگوید: «تقویت قدرت موشکی کشور را لازم می‌دانم.» همچنین متصدی حساب توییتری آقای رفسنجانی نیز توضیح داد که اظهارات وی تقطیع شده و متن اصلی را به این ترتیب اصلاح کرد که «فردا دنیای گفتمان‌هایی نظیر انقلاب اسلامی است نه موشک‌های قاره‌پیما و بمب هسته‌ای …»
اما آنچه که درخور توجه است، محدودنگری جریان غرب‌گرا و اثبات باطل بودن تفکر آقای رفسنجانی، در خوشبینانه‌ترین شرائط است که بفرموده مقام معظم رهبری، اگر آن اظهارات از سر ناآگاهی می‌بود و اگر از روی آگاهی آن مطالب مطرح شد، که باید آن را خیانت دانست.

اوکراین، مهر ابطال بر بهانه‌های غربگرایان وطنی در نابودی اقتدار نظامی/ ای‌کاش مرحوم رفسنجانی می‌بود و اوکران را می‌دید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =