کد خبر : 295717
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
-

افزایش تنش در محله الشیخ جراح قدس بعد از افتتاح دفتر نماینده تندرو کنست

افزایش تنش در محله الشیخ جراح قدس بعد از افتتاح دفتر نماینده تندرو کنست

محله الشیخ جراح در قدس شرقی در پی تصمیم یک نماینده تندرو برای گشودن دفترش در این محله به دلیل درگیری‌ها بین شهروندان فلسطینی و شهرک‌نشینان شاهد تنش شدید است.

به گزارش عصرقائم، نظامیان رژیم صهیونیستی شامگاه امروز یکشنبه به محله الشیخ جراح در قدس اشغالی حمله کرده و دست به سرکوب فلسطینیان زدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی، ایتمار بن غفیر عضو تندرو کنست رژیم صهیونیستی امروز دفتر نمایندگی خود را در محله الشیخ جراح در قدس بازگشایی کرد که در پی آن اوضاع در این شهر ملتهب شده است.

جوانان فلسطینی در شهر قدس به ویژه محله الشیخ جراح به این اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه بن غفیر اعتراض کرده و با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند.

نظامیان اسرائیلی نیز به ساکنان محله الشیخ جراح و فعالان خارجی در این منطقه حمله کرده و اقدام به سرکوب آنان کردند.

منابع محلی از حمله وحشیانه پلیس رژیم صهیونیستی به ساکنان شیخ جراح و بازداشت دو جوان فلسطینی خبر دادند.

در همین حال، جنبش حماس طی بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به ادامه تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه فلسطینیان در محله الشیخ جراح، آن را بازی با آتش خواند و تاکید کرد که همه ملت فلسطین برای دفاع از قدس شریف به پا خواهند خواست.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی تمامی مردم فلسطین را به اعلام خشم و بسیج عمومی برای یاری و کمک به اهالی محله «الشیخ جراح» فراخواند.

جنبش جهاد اسلامی همچنین از فلسطینیان خواست به منظور مقابله با تروریسم شهرک‌نشینان اسرائیلی و سربازان رژیم اشغالگر به سمت محله «الشیخ جراح» بروند و در آن محله تجمع کنند.

«ایتمار بن غفیر» عضو تندرو کنست رژیم صهیونیستی به دشمنی با فلسطینیان معروف است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه‌های عبری زبان، بن غفیر مدعی شده که هدفش حمایت از آن دسته از خانواده‌های یهودی است که دولت قادر به تامین امنیت آنان نیست.

او که به دشمنی با فلسطینیان و مواضع افراطی خود شهرت دارد، سال گذشته به منظور تحریک ساکنان الشیخ جراح و روزه‌داران فلسطینی اقدام به افتتاح دفتر نمایندگی خود در این محله کرد که این اقدام اعتراضات و درگیری‌های شدیدی را به دنبال داشت.
فلسطینیان ساکن محله الشیخ جراح در درگیری با اشغالگران در ماه رمضان سال گذشته دفتر بن غفیر را تخریب کردند که در پی آن پلیس رژیم صهیونیستی به این محله یورش برده و به طرز وحشیانه‌ای دست به سرکوب و بازداشت شمار زیادی از فلسطینیان زد.

افزایش تنش در محله الشیخ جراح قدس بعد از افتتاح دفتر نماینده تندرو کنست

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =