کد خبر : 295550
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
-

گل‌های اون نشکفت و باغبان‌ها به اردوگاه فرستاده شدند!

گل‌های اون نشکفت و باغبان‌ها به اردوگاه فرستاده شدند!

گل‌هایی که قرار بود در سالگرد تولد پدر رهبر کره شمالی به نمایش گداشته شوند، کامل نشکفته‌اند و حال، باغبان‌های مسئول به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده خواهند شد!

به گزارش عصرقائم، به نقل از وبسایت روزنامه تلگراف، گل‌های “کیمجونگیلیا” – گلی از خانواده بگونیا که به نام پدر رهبر کره شمالی نامگذاری شده – از دیرباز در مراسم تولد کیم جونگ ایل (پدر رهبر کره شمالی که در ۲۰۱۱ از دنیا رفت) و روز “ستاره درخشان” در ۱۶ فوریه به نمایش گذاشته می‌شد.

اما امسال، به دلیل کمبود هیزم برای تامین حرارت لازم در ایجاد رطوبت مناسب در گلخانه‌ها و همچنین بارندگی کمتر در سراسر کره شمالی، باغبانان در پرورش به‌موقع این گل‌ها ناموفق بوده‌اند.

طبق گزارش‌ها، مدیر یکی از مزارع گلخانه‌های کیمجونگیلیا بازداشت و به جرم عدم مراقب کافی از این گل‌ها، به شش ماه کار در اردوگاه‌های کار اجباری محکوم شده است.

این مرد حدودا ۵۰ ساله که با نام “هان” از او یاد شده، در جمع‌آوری هیزم در ماه‌های زمستانی ناموفق بود؛ در نتیجه، محصولاتش از بین رفت.

شکست این باغبان آنجا مشخص شد که کمیته منطقه‌ای حزب حاکم کره شمالی دستور به نمایش گذاشتن گل‌های کیمجونگیلیا و کیمیلسونگیا (گلی ترکیبی که در سال ۱۹۸۸ به افتخار “کیم ایل سونگ” بنیان‌گذار این کشور و پدربزرگ رهبر کنونی این کشور نامگذاری شد) را صادر کرد.

این باغبان پس از بازداشت، سعی کرد علت از بین رفتن محصولات (کمبود هیزم و کاهش بارندگی) را به مقامات توضیح دهد، اما در نهایت به اتهام سهل‌انگاری، از منصب خود به عنوان مدیر گلخانه برکنار و به شش ماه کار اجباری محکوم شد.

یکی دیگر از کارمندان این گلخانه که مسئول مراقبت مداوم از دیگ‌های گلخانه‌ای بود، به اتهام عدم تنظیم صحیح دما، به سه ماه کار اجباری محکوم شد.

چندین تن دیگر از کارکنان گلخانه‌ها نیز به مجازات‌های مشابهی محکوم شده‌اند. مردی چهل ساله به این محکوم شده است که هر روز در ساختمان منطقه‌ای حزب حاضر شده و علاوه بر ارائه گزارشی از وضعیت گل‌ها، نامه خود ارزیابی بنویسد.

تولد کیم‌ جونگ ایل یکی از مهم‌ترین رویدادهای تقویم کره شمالی است؛ هرساله در این روز، کودکان بسته‌های بزرگ شکلات دریافت می‌کنند، مقامات نظامی ترفیع گرفته و تمبرهای پستی جدیدی چاپ می‌شود، همچنین آتش‌بازی بزرگی در آسمان پیونگ‌یانگ به نمایش گذاشته می‌شود.

قرار است کیم جونگ اون، نیمه شب در مقبره پدرش در حومه پیونگ‌یانگ حاضر شده و ادای احترام کند.

گل‌های اون نشکفت و باغبان‌ها به اردوگاه فرستاده شدند!
بیست‌ودومین فستیوال “کیمجونگیلیا” – ۲۰۱۸

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + هفت =