کد خبر : 295609
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
-

تعجب عضو قضایی فدراسیون فوتبال از حکم اخیر کمیته اخلاق

تعجب عضو قضایی فدراسیون فوتبال از حکم اخیر کمیته اخلاق

نایب رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال از نحوه محکومیت شش ماهه یک عضو هیات رئیسه با حکم کمیته اخلاق ابراز تعجب کرد.

به گزارش عصرقائم، در آستانه برگزاری جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به منظور رسیدگی به درخواست اعضا برای برکناری عزیزی خادم و انتخاب سرپرست جدید، مهرداد سراجی با محرومیت ۶ ماهه از هرگونه فعالیت فوتبالی مواجه شده است. یک عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال نسبت به تصمیم اخیر کمیته اخلاق ابراز تعجب کرده و خواهان رعایت انصاف، عدالت و برابری شده است.

سیدعباس موسوی، نایب رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره حکم محکومیت مهرداد سراجی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از سوی کمیته اخلاق آن هم پس از مشارکت او برای بررسی برکناری شهاب الدین عزیزی خادم و همزمانی این دو اتفاق گفت: تاکنون این پرونده حاوی اعتراض نامبرده (مهرداد سراجی) در کمیته استیناف واصل نشده است. بدیهی است به جهت اهمیت موضوع و مخاطرات مرتبط در صورت وصول در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد.

او در واکنش به اینکه ادعا شده، محکومیت سراجی به علت اظهارات او علیه حکم کمیته استیناف بوده که چندین ماه قبل در ماجرای بازی پیکان و سایپا، حکم به پیروزی تیم پیکان داده شده بود گفت: اینطور مطرح شده که مبنای حکم محرومیت ایشان تعرض به رای کمیته استیناف مربوط به بازی مناقشه برانگیز پیکان و سایپا در فصل گذشته و اهانت به اعضای این‌ کمیته بوده است. اولا به شخصه شکایتی از ایشان نداشته و ندارم و گمان نمی‌کنم سایر اعضای محترم هم از ایشان شکایتی داشته باشند. ثانیا اگر این‌طور هست چرا بعد پنج ماه چنین تصمیمی اتخاذ می‌شود؟ آیا تخلف توهین مستلزم پنج ماه تحقیقات مقدماتی و جمع آوری دلیل هست؟

موسوی درباره صادر شدن چنین حکمی همزمان با برگزاری جلسه هیات رئیسه گفت: چنین تصمیمی منجر به سلب حق مدنی یک عضو هیات رئیسه در آستانه اتخاذ موضع نسبت به یک موضوع بسیار با اهمیت شده است. لازمه منطق دادرسی و مصالح قضایی التفات به این واقعیت مهم و تالی سوء نادیده انگاشتن آن است.

او خاطرنشان کرد: رکن قضایی فدراسیون در رویارویی مدیران فوتبال و همه کنشگران این رشته فارغ از موقعیت نابرابر ایشان، باید قاطع، مستقل و بی‌طرف بوده و تکلیف دارد نمایشی ابراز کند که انصاف، عدالت و برابری در پرتو آن هویدا باشد و خدای ناکرده تصمیمی اصدار ننماید که موجب وهن نهاد دادرسی شود. امید که رای کمیته اخلاق در ارزیابی ناظران بینا و مخاطبین آگاه چنین سنجیده شود.

تعجب عضو قضایی فدراسیون فوتبال از حکم اخیر کمیته اخلاق
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 2 =