کد خبر : 295499
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
-

توسعه هوانوردی عمومی در دستور کار دولت سیزدهم

توسعه هوانوردی عمومی در دستور کار دولت سیزدهم

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه ما بعد از چهار دهه نیاز به یک بازنگری و مهندسی جدید در حوزه هوانوردی داریم؛ گفت: ما امروز توسعه ناوگان هوایی را در دستور کار داریم و بخش کارگو موضوعی است که در استان مازندران مغفول مانده است.

به گزارش عصرقائم، محمد محمدی‌بخش در آیین افتتاح نخستین خط پروازی تاکسی هوایی کشور در مازندران که در محل فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری برگزار شد با اشاره به ضرورت توسعه بخش هوانوردی عمومی در کشور اظهار کرد: بعد از چهار دهه نیاز به یک بازنگری و مهندسی جدید در حوزه هوانوردی داریم.

وی افزود: علیرغم همه تحریم‌هایی که از بدو انقلاب اسلامی تاکنون در حوزه هوایی بوده است، نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوایی، قد خم نکرده است و به ماموریت خود در این راستا ادامه داده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، خاطرنشان کرد: در دوره جدید و بازنگری و بازمهندسی که امروز با تکیه بر دانش داخلی و اتکا به توان جوانان کشور بنا است تا رقم بخورد، افق‌های جدیدی در حوزه هوانوردی شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: استقرار حوزه بالگردی در استان مازندران در حوزه تاکسی، پایش هوایی، اطفای حریق، آمبولانس هوایی و ورزش‌های هوایی، می‌تواند در توسعه اقتصادی و سایر حوزه‌ها کمک بزرگی خواهد کرد.

محمدی‌بخش بیان کرد: حوزه تاکسی هوایی فقط صرفا جابه‌جایی مسافر نیست، این حوزه بخش پشتیبانی هوایی، بخش آمبولانس، بخش پایش هوایی کشور، بخش عکسبرداری هوایی در حوزه جنگل‌ها، قاچاق چوب، و سایر حوزه‌ها است که به مدد مقامات و مدیران ارشد استانی خواهد آمد.

وی عنوان کرد: با توسعه این بخش و انجام زیرساخت‌های لازم، این فعالیت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد، البته زیرساخت‌هایی نیز در حوزه پلیس فرودگاه و سپاه فرودگاه لازم است که اتفاق بیفتد که با تدابیر انجام شده، به زودی تحقق این امر باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد: بخش تاکسی تنها مورد توجه ما در توسعه هوانوردی این استان نیست، ما امروز توسعه ناوگان هوایی را در دستور کار داریم؛ بخش کارگو موضوعی است که در استان شما مغفول مانده است و ما حتما باید بخش کارگو و صادرات و واردات محصولات به استان مازندران را حل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: بخش افزایش پروازهای مسافربری به عراق و سوریه در دستور کار قرار گرفته است، افزایش ناوگان ما به ویژه در حوزه هواپیماهای ۵۰ نفره در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم در این بخش هم بتوانیم استان مازندران را پویاتر از قبل کنیم.

محمدی‌بخش با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه هوانوردی در مازندران در سال آینده، اعلام کرد: انتظار این است که تا پایان سال آینده، به ویژه فرودگاه شهدای ساری، موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی هوانوردی شود و به تراز جهانی و بین‌المللی بپیوندد.

گفتنی است پس از اتمام سخنان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، ارتباط زنده‌ای با کاپیتان ایمانی خلبان هواپیمای ویژه تاکسی هوایی برگزار شد که بنا بود در مراسم افتتاح حضور داشته باشد که به‌دلیل عدم شرایط جوی مناسب، موفق به انجام پرواز نشده بود.

توسعه هوانوردی عمومی در دستور کار دولت سیزدهم/نیازمند مهندسی جدید در حوزه هوانوردی هستیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + یازده =