کد خبر : 315561
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
-

تحویل ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتحت

تحویل ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتحت

معاون شهردار تهران از تحویل ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری خبر داد.

به گزارش عصرقائم، جلال بهرامی در آیین تحویل اتوبوس‌های جدید درون‌شهری تولید داخل به شهرداری تهران که همزمان با پایان نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار شد، گفت:‌ وزارت کشور بعد بیش از هشت سال وقفه، به یاری حمل و نقل عمومی شهرها آمده و با این وزارت‌خانه به توافق رسیده‌ایم تا دو هزار دستگاه اتوبوس از دو خودروساز داخلی در مدت ۱۴ ماه برای ناوگان حمل و نقل عمومی تهران تأمین کنیم. امروز ۱۰ دستگاه اتوبوس‌ تحویل گرفتیم و ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر که پیش از این تحویل گرفته بودیم نیز در مرحله شماره‌گذاری هستند و به زودی وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شوند.

بهرامی اظهار کرد: این اتوبوس‌ها توسط بخش خصوصی و با کیفیت و امکانات مطلوب تولید شده‌اند و با وجود ظرفیت مناسب تولید کشور، به خاطر غیرفعال بودن خطوط تولید اتوبوس در گذشته، مدتی طول می‌کشد تا به نقطه مطلوب برسیم. بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای سه سال آینده، سه هزار دستگاه اتوبوس تولید داخل خریداری کرده‌ایم که ضمن تأمین و تقویت ناوگان اتوبوسرانی، اقدامی برای حمایت و کمک به ظرفیت تولید داخلی نیز محسوب می‌شود.

معاون شهردار تهران گفت: استفاده از حمل و نقل ترکیبی در حمل و نقل درون‌شهری، به نحوی که به جز مترو و تراموا، از اتوبوس‌های سه‌کابین، دوکابین، تک‌کابین، میدل‌باس، مینی‌بوس، وَن و تاکسی نیز در جابه‌جایی شهری استفاده شود، در شهرهای امروز اهمیت و ضرورت دارد.

بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی افزود: در حمل و نقل ترکیبی، متناسب با معابر، تعداد مسافر و زمان و میزان تقاضای سفر از هر یک از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود و اگر هر کدام از این‌ها نباشند، راندمان و بهره‌وری بقیه پایین می‌آید و سرفاصله سفر برای شهروندان طولانی‌تر می‌شود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم ۵۰۰ دستگاه میدل‌باس اتوماتیک را به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران، اضافه کنیم تا با کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها، خدمات مناسبی به شهروندان ارائه کنیم.

تحویل ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتحت
عکس تزئینی است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =