کد خبر : 294697
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
-

عمران خان هند را به “نقض شدید” حقوق بشر در کشمیر متهم کرد

عمران خان هند را به “نقض شدید” حقوق بشر در کشمیر متهم کرد

نخست وزیر پاکستان امروز (شنبه) هند را به نقض کنوانسیون‌های ژنو متهم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا به “نقض شدید حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر” توجه کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مردم پاکستان هر سال در تاریخ ۵ فوریه روز همبستگی کشمیر را جشن گرفته و حمایت و اتحاد خود را با مردم منطقه کشمیر نشان می دهند و به تحسین از تلاش های جدایی‌طلبان کشمیری در راستای جدایی از هند می پردازند. در کشمیر تحت کنترل پاکستان تظاهرات همبستگی توسط سازمان جماعت الدعوه سازماندهی می شوند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان با ابراز حمایت خود از مردم جامو و کشمیر و متعهد بودن کشورش به “مبارزه مشروع آنها برای کسب حق تعیین سرنوشت خود” در مجموعه ای از توئیت ها گفت: سیاست های فاشیستی مبتنی بر ظلم و خشونت نارندرا مودی نخست وزیر هند نتوانسته اند روحیه مقاومت کشمیری ها در جامو و کشمیر را درهم بشکنند.

او در ادامه توئیتهایش نوشت: زمان آن رسیده که جهان به موارد حاد نقض حقوق بشر از سوی هند در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل این کشور که شامل جنایات ضد بشری، جنایات جنگی و اقدامات مرتبط با نسل‌کشی به همراه تهدید اعمال اجباری تغییرات جمعیتی هستند، توجه کند. همه این موارد نقض کامل کنوانسیون‌های ژنو هستند.

او اظهار کرد: جامعه بین‌المللی این مسئولیت را دارد که از برگزاری یک همه‌پرسی در کشمیر اطمینان حاصل کند. جهان نباید درد و رنج مردم منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند و میل غیر قابل انکار آنها به آزاد کردن خود از اشغالگری نظامی ظالمانه هند را نادیده بگیرد.

همچنین عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان نیز از طریق توئیت هایی به زبان اردو از مردم کشمیر حمایت کرد.

او گفت: با شروع اسکان غیر کشمیری ها در منطقه کشمیر، مهاجرت مسلمانان آغاز شده است. اقدامات دولت هند در کشمیر به شدت به تلاش های انجام شده برای برقراری صلح در این منطقه آسیب وارد کرده است.

عارف علوی گفت: جامعه بین‌المللی باید هند را در قبال نقض جدی حقوق بشر در جامو و کشمیر پاسخگو کند. اتخاذ یک راه حل موجه و پایدار برای مشکل جامو و کشمیر تنها راه برقراری صلح و توسعه در این منطقه است.

توئیت های نخست وزیر و رئیس جمهوری پاکستان طی امروز ۵ فوریه مصادف با زمانی که پاکستان روز همبستگی با کشمیر را برای نشان دادن حمایتش از مردم کشمیر گرامی می دارد، منتشر شده اند.

عمران خان هند را به "نقض شدید" حقوق بشر در کشمیر متهم کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 2 =